سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بانک آمریکایی مریل لینچ به فریب مشتریان متهم شد

بانک سرمایه‌گذاری مریل لینچ آمریکا به اتهام فریب مشتریان، 11 میلیون دلار جریمه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسپوتنیک؛ کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، بانک سرمایه‌گذاری مریل لینچ را به فریب مشتریان و دادن اطلاعات غلط به آنها متهم کرد. این بانک با ارائه اطلاعات اشتباه به سرمایه‌گذاران آنها را به فروش سهام قرضی در کوتاه مدت تشویق  و سپس خود آن را خریداری می‌کرد. 

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، بانک مریل لینچ را به پرداخت 11 میلیون دلار جریمه محکوم کرد و بانک مذکور نیز آن را پذیرفت.  فروش سهام قرضی در کوتاه مدت فقط زمانی برای سرمایه‌گذاران مقرون به صرفه است که در بازخرید سهام، قیمت پایین‌تری از سوی بانک پیشنهاد شود. در بانک مریل لینچ شرایطی بوجود آمد که حق فروش سهام قرضی در کوتاه مدت برای بسیاری از سهام‌ها فراهم شد. این سهام‌ها خیلی راحت در سامانه قرضی بانک قرار گرفتند و مشتریان به سمت فروش آنها سوق داده شدند. سپس اطلاعات غلط بانکی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفت و آنها با قیمتی که در نهایت به زیانشان تمام می‌شد، سهام قرضی را فروختند. 

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بانک مریل لینچ را به برهم زدن نظم سامانه بانکی و اختلال در فعالیت‌های بورس این کشور متهم کرده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.