سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

اعطا تسهیلات پرورش ماهیان زینتی برای توسعه مشاغل خانگی

رئیس شیلات استان همدان از تولید 3 میلیون 575 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در کارگاه های پرورش آبزیان خبر داد گفت: در حال حاضر یکی از مشاغل خانگی پرورش ماهیان زینتی است که شرایط آسانی برای کار دارد.

علی دولو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان انواع ماهیان زینتی استان را کوپی، آنجل (رمری-دودی -کویز)، سوارتر، پرت، کریوراس، گورامی، پلاتی، فایتر، سورم، اسکار، فلاورهورن، گلدفیش، زبرا و تایگر معرفی کرد.

وی با اشاره به قابلیت های پرورش ماهیان زینتی به عنوان یکی از مشاغل خانگی گفت: هیچ محدودیتی در دادن تسهیلات برای تولید ماهیان زینتی وجود ندارد.

رییس شیلات استان خاطرنشان کرد: پرورش ماهی زینتی در شهرها افزون بر اینکه نیاز به سرمایه و زمین اندک دارد زمینه ساز اشتغالزایی فراوانی نیز می باشد به شکلی که در هر کارگاه کوچک پرورش ماهی زینتی دست کم دو نفر به طور مستقیم و دو نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار می شوند. 

دولو بیان کرد: پرورش ماهیان زینتی به عنوان یکی از مشاغل خانگی دارای سود مناسب مطرح است که در آن می توان از نیروی کار زنان نیز استفاده کرد.

وی همچنین از وجود شرایط بسیار آسان برای راه اندازی کارگاه های ماهیان زینتی خبر داد و گفت: داشتن حداقل 70 متر فضای خانگی برای تولید 50 هزار قطعه در سال، عدم نیاز به آب های جاری زیاد و امکان استفاده از آب شهری چاه های داخل منازل، محدودیت عدم فاصله کارگاه های همجوار با مناطق مسکونی از مهمترین شرایط آسان راه اندازی این کارگاه ها است که موجب ترغیب و تقویت انگیزه سرمایه گذاران می شود. 

رییس شیلات استان همدان ، تعداد کارگاه های فعال پرورش ماهیان زینتی این استان را 40کارگاه نام برد که 30 کارگاه مربوط به مشاغل خانگی است.


انتهای پیام/ ا


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.