سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سید ضیاء هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

لزوم افزایش تعداد کرسی‌های آزاداندیشی در سال آینده

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: تا کنون تنها 312 مورد کرسی آزاد اندیشی در کشور برگزار شده که باید تا سال آینده افزایش یابد البته موانع مقدورات ما در این راستا محدود است.

سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: تاکنون 312 کرسی آزاد اندیشی در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار شده است که باید این میزان سه برابر شود.

وی افزود: کرسی آزاد‌اندیشی جلسه‌ای است که امکان تضارب آرا و افکار وجود داشته باشد.چنانچه تاکنون جلسات زیادی با عنوان کرسی برگزار شده اما تنها 312 مورد از این جلسات مورد تایید ما قرار گرفته و برای سال آینده باید این تعداد چندین برابر شود.

وی در پاسخ به این سوال که تقریبا 13 سال پیش مقام معظم رهبری برای نخستین بار بخش کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها را مطرح کردند آیا این میزان 312 مورد کم نیست، افزود: قطعا بسیار کم است و به همین دلیل اولویت وزارت علوم بر روند برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی است، چنانچه هم‌اکنون کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی و جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود. البته برای توسعه این امر هم باید زمینه و بستر فراهم شود و هم موانع برطرف شود. چنانچه برای رفع موانع مقدورات ما محدود است . 

وی در پایان در پاسخ به این سوال که دانشجویان بیان می‌کنند در این کرسی ها مسائل روز و سیاسی بسیار اندک مطرح می‌شود، اظهار داشت: من اعتراض دانشجویان را وارد می‌دانم چنانچه در این راستا گفتگوهایی با اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها شکل گرفته و آئین نامه ای برای حمایت بیشتر از کرسیهای آزاد اندیشی در حال تدوین است. 




انتهای پیام/ 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.