سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح بیمارستان 82 تختخوابی زهک:

ضرورت راه‌اندازی دانشگاه‌های بین‌المللی علوم پزشکی در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جهت‌گیری طرح تحول نظام سلامت مربوط به مناطق محروم است و طی 2 تا 3 ماه آینده متخصصین پزشکی بیشتری در منطقه سیستان توزیع خواهند شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم افتتاح بیمارستان سید الشهدای زهک افزود: امیدواریم پروژه‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی این منطقه در همین دولت به بهره‌برداری رسد.

وی بیان کرد: دولت یازدهم تمام تلاش خود را در حوزه‌های بین‌المللی و داخلی انجام می‌دهد، اما ممکن است در بعضی از حوزه‌ها مورد تمجید واقع نشود. با اجرای طرح تحول نظام سلامت در سیستان و بلوچستان شاخص‌های بهداشتی و درمانی ارتقا یافته و پرداختی از جیب مردم به سه درصد در روستاها و شش درصد در شهرها رسیده است.

هاشمی در ادامه به اتحاد بین مردم تاکید کرد واظهار داشت: هیچ تفاوتی نباید بین شیعه وسنی و سیستانی و بلوچ باشد؛ چراکه در سایه اتحاد است که کشور پیشرفت می کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: جهت‌گیری طرح تحول نظام سلامت مربوط به مناطق محروم است و پزشکان بیشتری مایل هستند به این مناطق بروند. در یک سال گذشته مشکل کمبود پزشک در شهرهای بالای 20هزار نفر رفع شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: حدود 83درصد جمعیت سیستان و بلوچستان از خدمات مامایی بهره‌مند شده است.

وزیر بهداشت مجاورت با دو کشور افغانستان و پاکستان را یکی از دلایل بیماری‌های این منطقه عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از این بیماری‌ها باید صورت گیرد و به این استان توجه ویژه‌تری شود. استان سیستان و بلوچستان به دلیل مجاورت با این دو کشور شرایط ویژه‌ای دارد که بخشی از سلامت مردم کشور در گرو این استان است.

هاشمی با بیان اینکه با ارتقای دانشگاه علوم پزشکی زابل به یک دانشگاه بین‌المللی موافق هستم، افزود: اگر بتوانیم دانشجو آموزش دهیم و آنها در آن سوی مرز به کارهای بهداشت و درمان بپردازند قطعا در مقابله با بیماری‎های مختلف موثر است.

علی‌اکبر نصیری، رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز در این مراسم گفت: شهرستان زهک با جمعیتی بالغ بر75 هزار نفر در شرقی‌ترین قسمت کشور قرار دارد که ارائه و توجه به خدمات بهداشتی و درمانی در این منطقه ضروری است.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان تا حدود زیادی مشکلات بهداشتی و تامین نیروی انسانی مراکز بهداشتی و درمانی این منطقه برطرف شده است. روستاهای سیستان وبلوچستان که قبل از طرح نظام سلامت کمتر از 50درصد دارای پزشک بوده‌اند، درحال حاضر از همه خدمات پزشکی بهره‌مند هستند.

عالی عضو کمیسیون بهداشت در این مراسم با بیان اینکه آب زابل این روزها گل‌آلود است، گفت:در نیروی بیمارستانی کمبود داریم و پزشکان هم در رفت و آمد هستند. 

وی گفت: برای حفظ سهمیه‌ها در پذیرش بومی پرسنل با مشکل مواجهیم و گاها ناچار به جذب از رشته‌های غیر مرتبط هستیم، امیدواریم طبق قول وزیر شاهد جذب دانش‌آموختگان رشته بهیاری باشیم. آمبولانس‌های منطقه فرسوده و اسقاطی و شدیدا نیازمند آمبولانس‌های جدید برای شهرهای منطقه هستیم. دستگاه سونوگرافی و رادیو گرافی در منطقه کم است و برای همین امکانات کم هم نیروی متخصص وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: درمان‌های جزئی زخم‌ها در این منطقه به دلیل کمبود امکانات بسیار هزینه بر تر از کلینیک‌های خصوصی است. 

گفتنی است؛ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیمارستان 82 تختخوابی سیدالشهدای زهک افتتاح شد و در مراسم افتتاح این بیمارستان، استاندار و نمایندگان سیستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

گزارش از سجاد صابری



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
رحمن
۲۰:۴۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
بسیار پیشنهاد درست و بموقعی است و در حالی که ما مشتریان خارجی برای مداوا داریم چرا دانشگاه بین المللی نداشته باشیم کار خوب و واجبی است باید با استاندارد بالایی تاسیس شود موفق باشید
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
آقای دکتر شما را به خدا به فکر شرکتی های وزارت بهداشت هم باشید.