سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین توربین گازی ساخت داخل در کشور رونمایی شد

دستیابی به موتور توربین گاز با برند ملی با ثبت بین‌المللی و اهداف صادراتی برای ورود به بازار کشورهای همسایه و دیگر کشورهای نفت‌خیز تا کلاس توانی 10 مگاوات انجامیده تا بتوان انحصار تنها چند شرکت بین‌المللی در این حوزه را شکست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی یاشگاه خبرنگاران؛ توربین‌های گاز 3 الی 5 مگاوات به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات صنعت نفت ایران می‌باشد که از منظر تکنولوژی و استراتژیک بودن محصول از جایگاه ویژه‌ای برخورار است. در این راستا، گروه توربین ماشین خاورمیانه فعالیت خود را برای رفع وابستگی در این حوزه، از 14 سال پیش آغاز نموده و به حول و قوه الهی امروز بدون هیچ گونه وابستگی به شرکت‌های خارجی، پرچم‌دار صنعت در این کلاس از توربین گاز در کشور می‌باشد.

دستاوردهای گروه توربین ماشین خاورمیانه در یک دهه گذشته منجر به کسب دانش و بومی‌سازی کلیه اسناد مهندسی مرتبط با عملکرد توربین گاز کلاس 4 مگاوات از دیدگاه حرارت، سیالات، ترمودینامیک، احتراق، مواد، پوشش، کنترل، ارتعاشات و سازه گردیده است.

دستیابی به دانش کامل مهندسی ساخت با توجه به سابقه بهره‌برداری قطعات تولید شده طی 10 سال گذشته به صورت مستقل خصوصا در پروژه تعمیرات اساسی 10 دستگاه توربین گاز سولار سنتار که بحمدالله با اخذ رضایتمندی بهره‌برداران بر روی توربین‌‌ها نصب و به بهره‌برداری رسیده یا موفقیت بدست آمده است. لذا زمینه مساعد جهت حرکت به سوی اعملا تغییرات برای افزایش توان و ارتقا را مهیا ساخت.

بکارگیری این دانش ملی در راستای ارتقا موتور موجود به موتوری جدید با پهنه‌ی عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر از طریق اعمال تغییرات همچون در محفظه احتراق، روتور ناحیه گرم و سرد و دیافراگم‌ها و یکپارچه‌سازی آنها با دیگر مجموعه‌های موتور که منجر به افزایش دمای ورودی توربین و افزایش حدودا 10 درصدی توان موتور و بهینه‌سازی مصرف سوخت ویژه (PSFC) آن برای بهره برداری در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گردیده است.

امید است که دانش مهندسی، ارتقا و طراحی حاصل شده در آینده‌ای نزدیک منتج به تبلور طراحی و ساخت پکیج‌های توربو پمپ و توربو کمپرسور جهت نوسازی ناوگان موجود و تأمین نیاز طرح‌های توسعه‌ای از یک سو و همچنین دستیابی به موتور توربین گاز با برند ملی با ثبت بین‌المللی و اهداف صادراتی برای ورود به بازار کشورهای همسایه و دیگر کشورهای نفت‌خیز تا کلاس توانی 10 مگاوات انجامیده و بتواند انحصار تنها چند شرکت بین‌المللی در این حوزه را بشکند.

انتهای پیام/
برچسب ها: توربین ، صنعت ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.