سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج ؛

پنج شنبه ها در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل می شود

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : به دلیل گرد و غبار فراوان در استان و با هدف کاستن از بار ترافیکی، جلوگیری از ابتلاء مردم به انواع بیماری‌ها و افزایش بازتوانی نیروها و همچنین برای جلوگیری از افزایش مصرف برق در تابستان تعطیلی پنچ‌شنبه در طول ساری جاری در ستاد بحران تصویب شده و برای تصویب نهایی توسط معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری استان به تهران ارسال و در صورت موافقت پنج‌شنبه‌ها در استان تعطیل خواهد شد.

نیک اقبالی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  گفت: گرد و خاکی که به استان وارد می‌شود همه منشا خارجی دارند و تلاش دولت یازدهم و متولیان این امر در سازمان محیط زیست هم پیدا کردن راه‌کاری مناسب برای مقابله با این پدیده است.

این مسئول اضافه کرد: هواشناسی و سازمان محیط زیست از نظر علمی پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند و در اسرع وقت اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی داده شود.

نیک‌اقبالی آموزش همگانی برای مقابله با ریزگردها را مهم ارزیابی کرد و افزود: آموزش همگانی از طریق رسانه‌های استان، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت مردم و محیط زیست در خصوص مسائل بهداشتی، استفاده از ماسک و سایر نکات بهداشتی داده شود.

معاون استاندار در ادامه به میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان‌های گرمسیری استان اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های گرمسیری استان به دلیل مجاورت با استان خوزستان از درجه غلظت بیشتری برخوردار هستند که باید اعتبار در این زمینه به ستاد بحران اختصاص داده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان، افزایش دمای هوا و افزایش ریزگردها به فراخور وضعیت روزهایی که میزان آلودگی هوا در استان در مرز هشدار باشد برخی از روزها تعطیل خواهد شد.

انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.