سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام رئیسی:

جبهه استکبار به هیچ پیمان و معاهده‎ای پایبند نیست

دادستان کل کشور گفت: امروز با فتنه‌های بسیاری از سوی دشمنان و جبهه استکبار مواجه هستیم، آنها نسبت به هیچ عهد و پیمان و معاهده‌ای پایبند نیستند، همانگونه که صدام بر هیچ عهدی پایبند نبود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی؛ دادستان کل کشور در همایش پاسیاد ابر فیاض که به منظور گرامیداشت سالگرد ارتحال سید آزادگان مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی‌اکبر ابوترابی برگزار شده بود، با اشاره به ناپایبندی طرف‌های مذاکره‌کننده با ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای عنوان داشت: امروز با فتنه‌های بسیاری از سوی دشمنان و جبهه استکبار مواجه هستیم، آنها نسبت به هیچ عهد و پیمان و معاهده‌ای پایبند نیستند، همانگونه که صدام بر هیچ عهدی پایبند نبود. 
 
وی ادامه داد: امروز کسانی در مقابل ما ایستاده‌اند که سخن‌شان از پشت میز مذاکره تا به این طرف میز متفاوت است. 
 
رئیسی پیروزی در مقابل دشمنان را نتیجه صبر و استقامت دانست و خاطرنشان کرد: امروز ما در دو صورت برنده خواهیم بود، یا رسیدن به توافقی که در چارچوب مواضع رهبری است که در واقع همان توافق خوب است و یا وحدت و انسجام در مقابل جبهه استکبار که در این صورت هم برای ما برد خواهد بود. 
 
وی الگوی رسیدن به چنین بردی را امثال مرحوم ابوترابی دانست و افزود: مرحوم ابوترابی نه فقط با صبر و توکل و ایمان به خود موجب تحول در میان بسیاری از بچه‌های آزاده شد، بلکه حتی صدامیانی هم وجود داشتند که با هنر ابوترابی متحول شدند. فیض ابوترابی برای همگان بود و علت آن این بود که او دل در گرو خدا داشت و محبت به اهل‌بیت (ع)، چرا که کسی تا محبت به اهل‌بیت (ع) نداشته باشد، خود نمی‌تواند فیض‌رسان باشد. 
 
رئیسی در ادامه عنوان داشت: مرحوم ابوترابی تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کرد، مقاومت و منطق او گفتمانی وحدت‌آفرین ایجاد می‌نمود. من خود به شخصه هرگاه به زیارت امام هشتم به مشهد می‌‌روم، قبل از تشرف به بارگاه امام هشتم به زیارت مزار آن مرحوم مشرف می‌گردم، چرا که او روحش هم فیض‌رسان است. 
 
دادستان کل کشور با انتقاد از روی کارآمدن قهرمانانی غیرواقعی در جامعه، اظهار داشت:ما باید کسانی مثل ابوترابی را به درستی به جامعه معرفی کنیم، چرا که امثال او قهرمان ملی هستند، والا با روی‌کارآمدن قهرمانانی دیگر آنها به الگویی برای جوانان تبدیل می‌شوند. 
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: دادستان ، کل ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.