سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

پیش بینی حضور 8 هزار دانشجوی غیر ایرانی در کشور

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم گفت: پیش بینی می‌شود در سال 94، هشت هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه‌های داخل کشور جذب شوند.

صمد حاج جباری مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار  دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: طرح‌های پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در کشور به دو شیوه کنکوری (از طریق کنکور سراسری) و جذب دانشجویان خارجی به صورت بورسیه صورت می‌گیرد، البته به دنبال هستیم تا در بخش غیر بورس نیز دانشجویان غیر ایرانی را جذب کنیم.

وی با بیان آماری در خصوص تعداد حضور دانشجویان غیر ایرانی در کشور اظهار داشـت: هم اکنون 21 هزار و 500 دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند و این در حالی است که در سال 92 هزار و 15 دانشجوی غیر ایرانی، در سال 93، 3 هزار و 500 دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه‌های کشور جذب شوند و پیش بینی می‌شود که در سال 94، 8 هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه‌های داخل کشور جذب شوند.

حاج جباری تصریح کرد: سامانه جامع دانشجویان کشور در مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسد همچنین سایت Ejokashen ایران برای معرفی توانمندی‌ دانشجویان طراحی می‌شود تا تمامی دانشجویان خارج از کشور از توانمندی‌ دانشجویان ایرانی مطلع شوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.