سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروزان‌مهر در همایش فرمانداران سراسر کشور:

نرخ بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده 21.8 درصد است/مجبوریم حذف یارانه بگیران را تا دهک‎های 5و6 ادامه دهیم

معاون وزیر کشور گفت: فکر می‌کردیم که دامنه تغییرات با حذف یارانه در دهک‌های بالا باقی می‌ماند اما مجبوریم تا حذف دهک‌های 5 تا 6 ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران فروزان‌مهر معاون توسعه وزیر کشور در همایش فرمانداران سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: با تدابیری که توسط دولت صورت گرفت، نرخ بیکاری به حدود 10.5 درصد کاهش یافت؛ اما نرخ بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده 21.8 درصد است که باید کارگروه اشتغال استان‌ها و شهرستان‌ها در این زمینه تدابیری بیندیشند.

وی با اشاره به لزوم توجه به نظارت قیمت‌ها و مدیریت و کنترل قیمت کالاهای اساسی و لزوم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی ادامه داد: ملاک ارزیابی استانداران توسعه صادرات غیرنفتی و جذب سرمایه‌گذاری است.

فروزان مهر با اشاره به اطلاق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توسط دولت گفت: رسیدگی و حل مشکلات اقتصادی و جلوگیری از ریزش نیروی انسانی باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون وزیر کشور در پایان با اشاره به لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها و کسر بودجه 3 هزار میلیارد تومانی که باید از طریق افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حذف یارانه پردآمدها آزاد می‌شد، خاطرنشان کرد: فکر می‌کردیم که دامنه تغییرات با حذف یارانه در دهک‌های بالا باقی می‌ماند اما مجبوریم تا حذف دهک‌های 5 تا 6 ادامه دهیم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.