سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

افزایش روابط روحانیون کشورهای مختلف باعث همبستگی جهان اسلام می شود

نماینده ولی فقیه کردستان گفت: بحث، مذاکره و افزایش روابط روحانیون اقلیم کردستان عراق و ایران سبب انسجام و وحدت مسلمانان و همبستگی جهان اسلام می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی در دیدر علما و روحانیون اقلیم کردستان عراق، تفرقه و اختلاف میان جهان اسلام و به جان هم انداختن مسلمانان را از مقاصد شوم تکفیری ها دانست و گفت: فرقه وهابیت در عربستان و ایجاد حکومت لاییک ترکیه همگی ساخته انگلیسی ها است و در راستای تفرقه میان مسلمانان ایجاد شده اند.

وی نقش روحانیون و علما دین را در آگاه سازی مردم و خنثی کردن توطئه های دشمنان دین مهم ارزیابی کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی کردستان ایران با اقلیم عراق گفت: کردستان یکی از مظاهر وحدت میان شیعه و سنی است که سال های متمادی با هم زندگی مسالمت آمیز داشته اند.

وی با اشاره به اینکه کردها سنی و پیرو امام شافعی(رض) هستند بیان کرد: ایران حامی و پشتیبان مذهب امام شافعی(رض) است.
حجت الاسلام حسینی شاهرودی با اشاره به پیشرفت های ایران در عرصه های علمی، پزشکی، نظامی، فناوری و هسته ای گفت: ایران اسلامی از حیث پیشرفت علمی در میان کشورهای منطقه رتبه دوم و در سطح دنیا رتبه پانزدهم را دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اهمیت دانش هسته ای در پیشرفت بخش های مختلف کشور گفت: بحث هسته ای مسئله مهمی است که آینده بشر وابسته به آن است.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی درپایان افزود: ایران اثبات کرده که دنبال سلاح هسته ای نیست بلکه با مقاصد صلح آمیز درصدد دستیابی به دانش هسته ای است.



انتهای پیام/ ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.