سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر عکاسی باید شأن خود را بداند

دستمزدهای کم برای عکاسان سینما معضلی است که من را به شدت ناراحت می‌کند.

امیر عابدی عضو انجمن‌ صنفی عکاسان و مطبوعات در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: جایگزین کردن افراد بی تخصص و کم تجربه به جای عکاسان حرفه‌ای و نامدار مشکلی است از طزف  تهیه کننده و کارگردان آن فیلم که متاسفانه شأن عکاسان حرفه‌ای را پایین می آورند. 

وی افزود: دستمزدهای کم برای عکاسان سینما معضلی است که من رو به شدت ناراحت می‌کند و من از این بابت ناراضی هستم. 

وی در ادامه گفت:‌ هر عکاس باید شأن خودش را بداند و در قبال کار حرفه ای و تخصصی‌اش دستمزدهای کم را قبول کند. 

عابدی افزود: تمامی احتیاجات از نظر ابزاری متکی به تدارکات و تولید هستند، به جز وسایل و ابزارهای عکاسی و تصویربرداری که عکاسان و تصویربرداران خودشان باید این وسایل را تهیه کنند، در غیر اینصورت نمی‌توانند کار را انجام دهند. 

وی با اشاره به اینکه دستمزد عکاسان سینما کم است، گفت: خیلی از عکاسان ابزارهای لازم را ندارند و مجبور به اجاره آن‌ها می‌شوند، در صورتی که تدارکات و تولید باید این هزینه‌ها را متقبل شوند اما متاسفانه این کار را انجام نمی‌دهند و عکاس باید یک هزینه جداگانه بابت اجاره ابزار کارش بپردازد و با توجه به دستمزدهای کم این کار برایشان سودی ندارد. 
این عکاس سینما در ادامه گفت:‌عکاسی سینما عکاسی تبلیغاتی است و بار مسئولیت زیادی بر عهده دارد طوری که 80 تا 90  درصد جذب مخاطب و تبلیغات فیلم متکی به عکس‌های آن فیلم است. 

عابدی افزود: عکاسان سینما باید تمام نما باشد و باید به خواسته‌ها و زاویه دید کارگردان بها دهند نه اینکه برداشت شخصی خود را عکاسی کنند، چون عکاسان سینما اجازه هیچ دخل و تصرف شخصی را روی عکس ندارند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.