سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدی صباغ زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

نگاه اسلامی، فرهنگی در دور اندیشی امام خمینی(ره) مطرح بود

به نوعی نگاه امام (ره) کلی بود ولی مطالب را جزئی مطرح می‌کردند زمانی که درباره مسائل کشور صحبت می‌کردند با نظم همه مسائل حل می‌شد.

مهدی صباغ زاده کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: امام(ره) نگاه بسیار انسانی، فرهنگی خوبی به سینما تلویزیون داشتند، چندین بار درباره سینما صحبت کردند و از آن حمایت کردند. 

وی افزود: با تحولاتی که رخ داد فیلم فارسی و مبتذل جمع آوری شد و سینمای فرهنگی حاکم شد. 

کارگردان "خاک و ‌آتش" گفت:‌به نوی نگاه امام کلی بود، ولی مطالب را جزئی  مطرح می‌کردند، نگاه اسلامی، فرهنگی در دور اندیشی امام (ره) مطرح بود. 

وی ادامه داد: به هر حال در دهه 60 در زمان  جنگ با وضع اقتصادی که در کشور حاکم بود سینمای خوبی را شاهد بودیم. 

وی عنوان کرد: نگاهی که امام داشتند را کسی نداشت کلام امام بدون دروغ و ریا بود، امام زمانی که درباره مسائل کشور صحبت می‌کردند با نظم و ترتیب همه مسائل حل می‌شد. 

وی افزود: در بسیج کردن مردم برای اتفاقی که در مهاباد در آن زمان افتاده بود مهاباد ظرف 48 ساعت آزاد شد. 

کارگردان «راه بهشت» گفت: پیروزی جنگ ایران و عراق، سرنگونی طاغوت و نظام ساواک را در مدت زمان کوتاهی که به ایران آمدند با خروجی بسیار خوب و با آرامش امام (ره) بدست آوردیم. 
 
صباغ زاده از خاطرات خود درباره امام (ره) گفت: در تلویزیون همیشه سخنرانی امام را با دقت گوش می‌کردم و تغییر و تحولاتی که صورت می‌گرفت همیشه با نظم و ترتیب بود.  یکی از صحنه‌های تاثیرگذاری که باعث ناراحتی و غم تمام ملت ایران و من شد روز ارتحال امام بود، آن زمان در میرداماد ساکن بودم و خوب بیاد دارم که تمام اتوبان‌ها در خیابان‌های اطراف میرداماد خلوت بود و همه مردم به سمت تشییع پیکر امام خمینی(ره) رفته بودند و غمی تمام کشور را فراگرفته بود. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.