سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علوی مطرح کرد:

دست گذاشتن داوطلبین بر روی شاخصه‌های قومیتی تعارض ایجاد می کند

وزیر اطلاعات گفت: کسانی که داوطلب می‌شوند تصور می‌کنند اگر بر روی شاخص های قومی و منطقه‌ای دست بگذارند می‌توانند آراء بیشتری جمع کنند اما همین‌جاست که تعارض بوجود می‌آید.

به گزارش خبرنگار قضائی باشگاه خبرنگاران ،علوی وزیر اطلاعات در همایش فرمانداران سراسر کشور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت مسئولیت سنگینی بر عهده دارد ،اظهار کرد: اگر نحوه مدیریت ما به گونه‌ای باشد که احساس کنترل یک حکومت بر مردم سنگینی کند نشان می‌دهد که خلاف منطق اسلامی عمل کرده‌ایم.

علوی ادامه داد: در حکومت اسلامی باید برای مردم آرامش ایجاد کرد چرا که اگر بخواهیم فرهنگ دینی در جامعه شکوفا شود ، راهش برقراری آرامش در جامعه است.

وی تصریح کرد: امنیتی که اسلام برای جامعه می‌پسندد امنیتی است که همراه با آرامش و سرور باشد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه، امنیت گورستانی جامعه را به جایی نمی رساند و شمع و چراغ ایمان را به بی‌فروغی می‌کشاند ،تاکید کرد: در نظام اسلامی کار باید در چندین چارچوب انجام شود که یکی از این چارچوب ها شرع اسلام است، چنانچه در کار اطلاعاتی نیز اقدامات باید در همین چارچوب باشد چرا که دروغ، ‌تهمت و بازی با حیثیت انسان‌ها نیز برای یک فرد اطلاعاتی حرام است.

علوی تاکید کرد: فرمانداران بدانند نمی‌توانیم به بهانه کار اطلاعاتی و حفظ انقلاب وارد حریم خلاف شرع شویم.

وزیر اطلاعات ادامه داد: برای خدمت به اسلام و دین و انقلاب از راه خلاف شرع نمی‌توان استفاده کرد پس کار مدیریت ما باید در چارچوب اخلاق باشد چرا که رعایت اخلاق یکی از ضرورت ها برای پیشرفت است و ما اگر بخواهیم بدون پایبندی به دین کاری انجام دهیم باید به اخلاق پایبند باشیم.

 وی به اخبار مندرج در چند بولتن اشاره و یادآور شد: بر همین اساس ناجا گزارش داده است که تجمعات صنفی در 2 ماه ابتدایی سال 94 ، 55 درصد افزایش داشته است که از این مقدار 30 درصد مربوط به شهرستان ها است و علت آن عدم توجه فرمانداری ها به مشکلات اصناف است.

وی با بیان اینکه با فروش 400 هزار بشکه نفت اداره کشور کار آسانی نیست ،افزود: از این رو مسئولین باید با روی گشاده با مردم برخورد کنند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: مقتضای دولت این است که جناحی عمل نمی‌کند و دولتی نیست که بخواهد اصول‌گرایان و یا اصلاح طلبان را به حاشیه براند چرا که برنامه دولت استفاده از همه صلاحیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌ها است.

وی یادآور شد: اگر همه فرزندان انقلاب دست در دست هم داشته باشند خیر و برکت آن بیشتر از زمانی است که یک جریان بالا بیاید.

علوی با اشاره به اینکه امسال سال همدلی و همزبانی است بیان کرد: در مقطع فعلی ما با 2 تهدید یکی در مقیاس جهانی که قصد دارد مسلمانان را به دو قطب شیعه و سنی تبدیل کند و یکی در مقیاس داخلی  مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در درون جامعه ما نیز دشمن در صدد است که مردم را دو قطبی کند که برگزاری تجمعات و جلسات کارشناسی بعنوان مثال در زمینه هستهای می تواند یکی از برنامه های دشمنان باشد.

وی ادامه داد: در سالی هستیم که به استقبال انتخابات می‌رویم، انتخاباتی که خود با تمام برکاتش چالش‌هایی به همراه دارد که ذاتی نیست و با مدیریت می‌تواند کاهش یابد.

وی ادامه داد: کسانی که کاندیدا می شوند فکر می‌کنند که اگر دست بر روی شاخص‌های قومی، عشیره‌ای  و منطقه‌ای بگذارند می‌توانند آرای بیشتری جمع کنند اما همین‌جاست که تعارضات بوجود می‌آید لذا باید ضمن اینکه بی‌رطرزقفی خود را حفظ کنیم باید با این تعارضات برخورد نو آن را مدیریت کنیم.

علوی گفت: امیدواریم شاهد حضور بالنده و حداکثری مردم در انتخابات باشیم و مسائل ضد امنیتی وجود نیاید چرا که رای مردم حق‌الناس است.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: وزارت اطلاعات به آنچه در پرونده‌ها مندرج است اکتفا نمی کند ، ازاین رو شورای تعیین صلاحیت معین شده است تا اگر مواردی در پرونده‌ی کاندیدا باشد در صورت لزوم با احضار خود فرد موضوع روشن شود چرا که در وزارت اطلاعات اقدامات برابر با اقتضای شرع مقدس اسلام صورت می‌گیرد و ما اینگونه عمل می‌کنیم و نتیجه را هر که می خواهد قبول کند و هر که می خواهد قبول نکند.

علوی اضافه کرد: نباید با آبروی فردی بخاطر گرایش ‌های سیاسی‌اش بازی شود چرا که اگر در پرونده کسی مشکلی وجود داشته باشد بعد از محرز شدن اعلام خواهد شد اما به هیچ عنوان بخاطر جهت‌گیری سیاسی خاصی که یک فرد دارد با آبروی وی بازی نخواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.