سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

آغاز نصب کنتورهای هوشمند در چاه های کشاورزی بروجرد

مدیر امور آب بروجرد از آغاز نصب کنتورهای هوشمند در چاه های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران لرستان؛ مدیر امور آب بروجرد از آغاز نصب کنتورهای هوشمند در چاه های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

بنادری نصب کنتورهای هوشمند را از از موارد 15 گانه طرح تعادل بخشی دشت ها عنوان کرد و افزود: دلایل نصب این کنتورها کمبود آب در اثر کاهش نزولات جوی، افت آب های زیر زمینی، هجوم کشاورزان بومی و غیربومی برای اجاره زمین های اراضی کشاورزی زیر چاه و کاشت محصولات غیر استراتژیک آبدوست از جمله پیاز، سیب زمینی و هندوانه می باشند.

وی نصب کنتور هوشمند را در تعادل بخشی مصرف آب موثر خواند و گفت: این اقدام به منظور جلوگیری از اضافه برداشت منابع آب زیرزمینی توسط بهره برداران انجام شده است.
مدیر امور آب بروجرد با اشاره به نصب 50 کنتور در چاه های کشاورزی بروجرد با همکاری اداره برق اظهار داشت: پیگیری برای تجهیز 900 حلقه چاه شهرستان بروجرد به کنتور هوشمند در حال انجام است.

مدیر امور آب بروجرد نصب کنتور هوشمند را عاملی مهم برای جلوگیری از اضافه برداشت آب عنوان کرد و افزود: هزینه نصب کنتور هوشمند ماهانه از طریق قبض آبونمان از کشاورزان دریافت می شود.

وی گفت: براساس آخرین آمار منابع آبی بروجرد در سال آبی گذشته 82 میلیون مترمکعب یعنی به اندازه آب یک سد کاهش یافته که دلیل اصلی آن کاهش نزولات جوی است.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.