سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب اجتماعی باشگاه خبرنگاران:

پیشخوان اجتماعی 9 خرداد

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های چوب و فلکی برای کودکان و شکارهای زورگیران در قرارهای حلیه گرانه پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران، روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان "جوانان را بهتر ببینیم"، "نگاهی به مشکلات جوانان و نبود اراده قوی برای حل مشکلات آن‌ها" پرداخته و در این باره می‌نویسد: مشکلات جوانان مدت‌هاست مشخص شده؛اما اراده قوی برای حل آن‌ها وجود ندارد، به طوریکه شغل، مسکن، ازدواج و آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد دغدغه‌هایی است که تمامی اقشار جامعه از آن به عنوان مشکل جوانان یاد می‌کنند.

این روزنامه در ادامه به موضوع‌های وضعیت جوانان در ایران، تشکیل وزارت ورزش و جوانان برای حل مشکلات جوانان، مهمترین مشکلات جوانان در ایران، نگاه ویژه به اشتغال جوانان، و... اشاره می‌کند.

"چوب و فلکی برای روان کودکان"، "افزایش 4 درصدی اعتیاد در میان زنان"، "لایحه بیمه زنان خانه دار در انتظار بررسی مجلس"، و "از هر 9 تن در جهان، یکی گرسنه است" از موضوعات دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود آن را بررسی کرده است.

اما از این خبر بگذریم و سری به گروه شوک روزنامه ایران بزنیم. "شکارهای زورگیران در قرارهای حیله گرانه" موضوع پیرامون اتفاقی است که بحث داغ و سوژه روز در رسانه‌ها و جامعه شده است که بیانگر نا امنی و بی توجهی به حقوق دیگران است.

ماجرا از این قرار است که زورگیران حرفه‌ای با قرار گذاشتن با افراد و رانندگان مختلف، اقدام به زورگیری و گرفتن خودرو و تمام اموال آن‌ها می‌کردند. پس از یک زورگیری در تهران پارس، با دستور دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران، تحقیقات و پیگیری پایگاه 4 پلیس آگاهی یکی از زورگیران در هنگام نقد کردن سکه‌های طلا به ارزش 50 میلیون تومانی، شناسایی و دستگیر شد.

"مرگ دلخراش در واژگونی دیگ مواد موذاب"، "بدشانسی مرد جوان پس از دریافت وام" و "اقدام عجیب دختر روان پریش در شیراز" از موضوعاتی است که صفحه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.

روزنامه بعدی ما، روزنامه همشهری، این روزنامه در صفحه شهری خود به موضوع "آمادگی 92 درصد رانندگان مینی بوس برای از رده خارج شدن فرسوده‌ها" پرداخته و می‌نویسد: نتایج یک نظر سنجی، نشان می‌دهد که 98.1 درصد پایتخت نشینان از مینی بوس‌ها به دلیل فرسودگی استفاده نمی‌کنند. این در حالی است که هزار مینی بوس فرسوده تهران تا کنون مشکلات بسیاری را برای شهروندان و رانندگان مینی بوس ایجاد کرده است.

در ادامه این گزارش، نویسنده به مطالبی همچون؛ مشکلات محیط زیستی، فرسودگی، هزینه‌های سنگین و مشکلات سرمایشی و گرمایشی مینی بوس‌ها، آمادگی 92 درصد رانندگان برای از رده خارج کردن فرسوده‌ها و 88 درصد برای نوسازی مینی بوس‌های خود، و... اشاره می‌کند.

"دست آورد تهران در اختیار 14 کلان شهر کشور"، "کاهش 60 درصدی ورود غیر مجاز به محدوده طرح زوج و فرد" و "شهرداران مناطق نیازی به تاییدیه شورا ندارند" از موضوعاتی است که روزنامه همشهری در صفحه شهری امروز خود آن را بررسی کرده است.

از خبرهای شهر تهران که بگذریم، به روزنامه هفت صبح می‌رسیم که در صفحه زیر آسمان شهر خود به موضوع نسل ایران تحصیل کرده و متمایل به غرب هستند، پیرامون از آن‌ چه آمریکایی‌ها به اشتباه در ذهن دارند، از زبان لیندا مسیون اشاره می‌کند که در این باره می‌خوانیم: بیشتر زمانی که با ایرانی‌ها سپری کردم، دیدم که چگونه برداشت ما در آمریکا درباره ایران همچنان متاثر از حوادث سفارت آمریکا در تهران در سال 1979 است و همچنین سال‌های پس از آن و سخنان رئیس جمهور سابق ایران، این دقیقا خلاف حقیقت است و باید گفت که ایران یک کشور جوان، مدنی، تحصیل کرده و با جمعیت فزاینده متمایل به غرب است که آثار تبدیل شدن به بخشی از جامعه بین الملل هستند.

در این خبر، روزنامه نگار به مطالبی همچون وجود دو سوم جمعیت ایران زیر 35 سال، میانگین سن 29 سال، وجود 60 درصد دانشجویان زن در ایران، وجود 50 درصد از دانشجویان مهندسی، وجود 40 میلیون تلفن هوشمند در اختیار مردم ایران و... می‌پردازد.

در ادامه نیز این روزنامه در صفحه‌های پرونده روز، تازه‌های دانش و فناوری و زیر آسمان شهر خود موضوع‌های پرونده رانت 650 میلیون یورویی به کجا رسید، بروز رسانی گوگل با اندروید (M) ، زمان ویزیت پزشک ایران نصف پزشک آمریکایی، را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.