سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

طبق پروتکل الحاقی، می‌توانند در هر زمان به هر مکانی دسترسی داشته باشند/ آمریکا، اهل دبه است

امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا اهل دبه است و از همان توافق ژنو تا به امروز 8 بار تحریم‌ها را در منابع اقتصادی و اشخاص اضافه کرده که هیچ توجیهی ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله "کاظم صدیقی" در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، اظهارداشت: کسانی که تقوی ندارند حفاظ ندارند و دشمن به اینها دسترسی دارد و هرجایی که دشمن دسترسی داشت، آنجا محل ذلت است.
 
وی ادامه داد: در این ماه شعبان خداوند رحمت خود را توزیع کرده و باید با توجه به بندگی بیشتر به استغفار بپردازیم.
 
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: هر نفس ما امنیت ولی فقیه و این جوان‌های متدین شکر دارد که باید بجای آورد و تک تک شما برای این مملکت نعمت هستید، همچنین شکوه شما در این نماز چشم دشمن را کور می‌کند.
 
آیت‌الله صدیقی در آغاز خطبه دوم با اشاره به مناسبت‌های هفته آتی و تبریک زادروز ولادت حضرت علی اکبر و ولی عصر(عج) اظهار داشت: سالگرد قیام 15 خرداد 42 و رحلت جانسوز امام خمینی(ره) را تسلیت می‌گویم.
 
وی افزود: امام جزو احیاگران این عزت اسلامی است و کاری که حضرت امام کرد، کار هیچ شخصیت عادی نیست، ایشان تا زمانی که زنده بودند چشمه زندگی شدند و به جهان اسلام روح بخشیدند.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره شاخصه‌هایی از امام خمینی(ره) که مقام معظم رهبری طی بیاناتی به ذکر آن پرداختند، گفت: یکی از خطوط مکتب سیاسی امام راحل، معنویت یعنی سیاست بود و ایشان اعتقاد داشتند که اینر دو در هم تنیده‌اند، سیاست و اخلاق و عرفان از هم جدایی ندارد و ایشان سیاست و معنویت را باهم داشتند.
 
آیت‌الله صدیقی ادامه داد: کانون اصلی رفتار امام معنویت بود و طاغوت ستیزی، مقابله با استکبار ، سازش‌ناپذیری و تحقیر قدرت‌های بزرگ عین معنویت امام بود و ایشان هرگز در این راه نمی ترسیدند چرا که براساس تکلیف الهی حرکت می‌کردند.
 
وی اضافه کرد: امام براساس تکلیف این حرکت عظیم را راه انداختند، چرا که ایشان به دنبال قدرت نبوده و همه اینها را وظیفه خود می‌دانستند.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5 گفت: مسئله هسته‌ای یک سرمایه است و این آغاز تمدن ماست و آغاز شکوفایی اقتصادی، چرا که وقتی رآکتور ما سوختش تمام شد هیچ یک از کشورها به ما سوخت ندادند و این خودکفایی و حفظ خودباوری جوان‌های دانشمند ماست.
 
آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه باید سرمایه هسته‌ای حفظ شود، گفت: نکند که این سرمایه یک شیر بی سر و دم شود و از تاسیسات هسته‌ای ما غنی سازی حذف شود.
 
وی با اشاره به بحث دسترسی مراکز هسته‌ای و غیر هسته‌ای اظهار داشت: طرف مقابل در همه جا می‌گوید که ما آزادیم در هر زمان براساس پروتکل الحاقی به هر قسمتی که بخواهیم، دسترسی داشته باشیم که این خلاف کلام قرآن کریم است، چرا که یکی از قواعد فکری ما نفی سبیل است، به این معنی که دشمن نباید بر ما اقتدار داشته باشد و هرچه بخواهد تمام شود.
 
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: آمریکا اهل دبه است و از همان توافق ژنو تا به امروز 8 بار تحریم‌ها را در منابع اقتصادی و اشخاص اضافه کرده است.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به علت رفتار آمریکا گفت: آنها فقط یک چیز را می‌فهمند و آن زور است و بلایی که دریمن، عراق و لیبی برسر این کشورها آوردند، نشان داد که آنها عهد و پیمانی نمی‌شناسند.
 
وی ادامه داد: دیدیم که در مسئله فردو که قرار بود مرکز غنی‌سازی شود به مرکز تحقیقاتی تبدیل شد و آنها بر سر تعداد سانتریفیوژهای آن دبه کردند.
 
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: می‌طلبد تیم مذاکره‌کننده که مورد تائید مقام معظم رهبری است، به این نکات توجه ویژه داشته باشد.
 
آیت‌الله صدیقی با اشاره به توصیه‌هایی به دستگاه دیپلماسی کشورمان در رابطه با خطر تکفیری‌ها در منطقه، گفت: ما چاره‌ای جز دفاع از عراق نداریم و در این زمینه همانطور که بارها گفته شد راه حل نظامی نیاز نیست؛ خطر تروریسم و داعش آتشی است که خاموشی ندارد و وزارت خارجه و دولت باید از ظرفیت غیرمتعهدها استفاده کنند و دیپلماسی فعالی را در این زمینه بکار بیاندازند.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران در خاتمه با اشاره به بازرسی با دستمال و چشم بسته، خاطرنشان کرد: اگر رضایت آژانس مهم است که آنها ممکن است تائید نکنند و جنگ دیگری آغاز شود که همه اینها نیازمند راه‌حل است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.