سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور وزیر نیرو؛

بهره برداری از مرحله جدید نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان

باحضور وزیر نیرو دو واحد 160مگاواتی مجموعا به ظرفیت 320 مگاوات در واحدهای بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان به بهره برداری رسید.

به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران، باحضور وزیر نیرو دو واحد 160مگاواتی مجموعا به ظرفیت 320 مگاوات در واحدهای بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان به بهره برداری رسید که ظرفیت تولید برق این نیروگاه به 815 مگاوات افزابش یافت.

مجید صالحی مدیرعامل شرکت توسعه برق ایران در آیین بهره برداری از این طرح گفت:با بهره برداری از این واحد نیروگاهی بیش از 50 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی می شود.

وی افزود: اهمیت توسعه این واحد می تواند با توجه به افزایش مصرف برق در منطقه جنوب خوزستان به خصوص شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در پایداری شبکه تاثیر‌گذار باشد.

صالحی با اشاره به فراهم شدن زمینه صادرات برق بیشتر به کشور عراق گفت: نگاه نخست ما در تولید برق، تامین مصرف داخلی و بعد صادرات آن است نیروگاه گازی آبادان در کیلومتر 9 جاده آبادان ـ ماهشهر قرار دارد و هزینه ساخت این پروِه در بخش ارزی 138 میلیون یورو و در بخش ریالی 666 میلیارد و 964 میلیون ریال بوده و پیمانکار اصلی این پروژه شرکت مپنا و اکثر تجهیزات این نیروگاه ساخت داخل است.

انتهای پیام/م


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.