سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش‌ها نشان می‌دهند؛

سیسم ثبت و گزارش دهی آسیب‌های ارتوپدی بسیار ضعیف است

گزارش‌های سازمان بهداشت نشان می‌دهد که سیستم ثبت و گزارش‌ دهی آسیب‌ها و بیمار‌ی‌ها ارتوپدی در اغلب کشورها بسیار ضعیف بوده که این موضوع برنامه ریزی‌های بهداشتی و درمانی را با مشکلات جدی رو به رو کرده است.

محمد تکبیری دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: از جمله مهمترین اقدامات جهت پیشگیری و کنترل بیماری‌ها و آسیب های مختلف، انجام برنامه ریزی های دقیق مبتنی بر آمار دقیق و قابل اتکا از شمار مبتلایان و مرگ و میرهای یک بیماری است. 

وی گفت: نظام ثبت و گزارش‌دهی بسیاری از بیماری ها دچار مشکلات زیادی است و متاسفانه نمی‌توان آمار چندان دقیقی از بیماری‌های مختلف ارائه داد. 

تکبیری با اشاره به بیماری‌ها و آسیب های استخوانی، مفصلی و عضلانی و نبود آمار دقیق از اغلب این بیماری‌ها، تاکید کرد: گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهند که سیستم ثبت و گزارش دهی آسیب‌ها و بیماری های ارتوپدی در اغلب کشورها بسیار ضعیف بوده که موضوع برنامه‌ها ریزی های بهداشتی و درمانی را با مشکلات جدی رو به رو کرده است. 

وی یادآور شد: حوزه ارتوپدی از بزرگترین و حساسترین بخشهای حوزه سلامت است که نیازمند آمار دقیق از بیماری‌ها و آسیب‌های مختلف در نقاط مختلف یک کشور بوده و برنامه ریز‌ی های دقیق در آن بیشتر مورد نیاز است. 

تکبیری خاطر نشان کرد: در حال حاضر تروما که یکی از عوامل مهم بروز آسیب های ارتوپدی محسوب می شود، در اغلب کشورها جز یکی از دو یا سه عامل مهم مرگ و میر محسوب شده و در واقع این نوع آسیب‌ها نیازمند توجه بیشتری به ویژه نظر ثبت و گزارش‌دهی دقیق هستند. 



انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.