سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفکرات منفی موجب چین و چروک پوستی می‌شود

تفکرات منفی و نگرانی بیش از اندازه از اتفاقاتی که برای انسان پیش می‌آید، می‌تواند بر روی پوست اثر گذاشته و موجب بروز چین و چروک پوست شود.

منصور جواهری متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پوست انسان تحت تاثیر عوامل مختلف درونی و بیرونی است و عوامل روحی و روانی تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر روی پوست دارند.

وی افزود: عوامل روحی و روانی یا به صورت مستقیم بر روی پوست اثر می‌گذارند و یا از طریق القائات و تصورات ساختگی موجب بروز عارضه پوستی می‌شوند.

جواهری با اشاره به اینکه استرس و اضطراب عامل مهمی در بروز عارضه‌ها و بثورات پوستی هستند، اظهار داشت: تفکرات منفی نیز اگر چه در مقایسه با استرس و اضطراب تاثیر کمتری بر روی پوست دارند، اما اثرات آن بسیار قابل توجه است.

وی تاکید کرد: تفکرات منفی و نگرانی بیش از اندازه از اتفاقاتی که برای انسان پیش می‌آید، می‌تواند بر روی پوست اثر گذاشته و موجب بروز چین و چروک پوست شود.

جواهری یادآور شد: تاثیر اختلالات روانی فوق در بروز چین و چروک‌های پوستی و یا سایر عارضه‌ها، ممکن است طولانی مدت بوده و خود نتواند به راحتی به این رابطه پی ببرد.

وی گفت: برای برطرف کردن چین و چروک و سایر مشکلات پوستی، بهترین اقدام تشخیص علت دقیق بروز عارضه‌ و مقابله با آن است نه استفاده بیش از اندازه از کرم‌ها و داروهای مختلف که هیچ گونه توجیهی ندارند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.