سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلچینی از خاطرات امام خمینی (ره)

«آیینه حُسن» عنوان کتابی به قلم اصغر میرشکاری است که به بررسی ویژگی‌های ممتاز امام خمینی (ره) در امور فردی و اجتماعی می‌پردازد.

اصغر میرشکاری، نویسنده، در خصوص مضمون کتاب «آیینه حُسن» در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، گفت: این کتاب مجموعه خاطراتی است که ویژگی‌های ممتاز امام خمینی (ره) در امور فردی و اجتماعی به تصویر می‌کشد. 

وی افزود: خاطراتی که در کتاب «آیینه حُسن» آورده‌ایم، حول محورهایی همچون اجتناب از ثروت‌اندوزی، پرهیز از تجمل و تشریفات، خودداری از رفاه‌طلبی، دقت در مبحث بیت‌المال و دوری گزیدن از جاه و مقام جمع‌آوری شده‌اند. 

این نویسنده اظهار داشت: بی‌اعتنایی به مادیات، ساده‌زیستی، قناعت، صرفه‌جویی، پرهیز از اسراف و مردمی بودن ازمباحث دیگری است که به عنوان بخش از خصوصیات امام(ره) در این کتاب به آن اشاره شده است. 

میرشکاری ادامه داد: این کتاب برگزیده 334 خاطره مرتبط با امام خمینی(ره) است که از زبان افرادی همچون آیات عظام نوری همدانی، ناصری، موسوی خوئینی‌ها، و نیز زهرا مصطفوی دختر امام خمینی(ره) و همسر ایشان  خدیجه ثقفی، حاج سیداحمد خمینی، و آقایان  محتشمی و لواسانی نقل شده است.

وی تصریح کرد: خاطرات حسن عارفی پزشک امام خمینی(ره) نیز بخشی از کتاب «آیینه حُسن» آمده است. 

این نویسنده خاطر نشان کرد: این کتاب را انتشارات عروج منتشر کرده و هم اکنون نیز چاپ سوم آن در کتابفروشی‌های کشور موجود است. 


 انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.