سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش در خرمشهر:

نقش زنان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس امری بی بدیل است/ بیش از نیمی از فرهنگیان را زنان تشکیل می‌دهند

وزیر آموزش و پرورش گفت: همواره در عرصه زنده نگهداشتن یاد شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت نقش زنان منحصر به فرد بوده است و حضور بیش از 500 هزار همکار فرهنگی زن در عرصه‌های نشان از وظیفه بزرگ زنان در آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران، وزیر آموزش و پرورش، شب گذشته (پنجشنبه) در همایش تجلیل از بانوان حماسه ساز خرمشهر با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس و تلاش آنان در عرصه‌ی مبارزه با رژیم طاغوت اظهار داشت: نقش زنان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، حفظ و حراست انقلاب اسلامی و زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان موضوعی نیست که بتوان از آن گذشت و به یاد داریم که زنان در عرصه شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) نقشی اساسی داشتند.

وی تصریح کرد: بعد از جنگ و در عرصه زنده نگهداشتن یاد شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت نقش زنان منحصر به فرد است.

فانی با بیان اینکه در آموزش و پرورش بیش از نیمی از فرهنگیان را زنان تشکیل می‌دهند افزود: حضور بیش از 500 هزار همکار فرهنگی زن در عرصه‌های مختلف تعلیم و تربیت نشان از وظیفه بزرگی است که زنان در آموزش و پرورش ایفا می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به کاستی‌های آن وزارتخانه ادامه داد: براساس تفاهم نامه‌ای که بین آموزش و پرورش و مناطق آزاد انجام شده، همکاری‌ها ادامه می‌یابد و امیدواریم که در بخش کمی و کیفی ما بتوانیم در حوزه تعلیم و تربیت با همکاری مناطق آزاد نقش آفرین باشیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم که در حوزه تعلیم و تربیت بتوانیم یاد و خاطره شهیدان را گرامی بداریم و فرهنگ ایثار و شهادت را در دانش آموزان که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند ترویج دهیم.
در این مراسم، مهناز احمدی‌دستجردی مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش، مهدی‌علی اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، علی عماد معاون توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان، فرج‌اله خبیر معاون سیاسی استاندار خوزستان، الهه موالی‌زاده مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان و فرمانداران آبادان و خرمشهر، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و تقی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز حضور داشتند.

در پایان همایش نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده دو شهیده شهناز حاجی‌شاه و شهناز محمدی‌زاده از تندیس این دو زن شهید خرمشهری و همچنین کتاب «پرواز پرستوها» سرگذشت شهیده شهناز محمدی‌زاده رونمایی شد.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.