سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام امامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

آیا دجال یک نماد یک چشمی است؟

مدیر مسئول موسسه مطالعات تمدن اسلامی گفت: بنابر روایات دجال فرد نبوده بلکه یک رسانه یا جریانی است که سبب گمراهی مردم با نواهای خود می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمد حسین امامی مدیر مسئول موسسه مطالعات تمدن اسلامی در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران با اشاره به نشانه‌های دجال اظهار داشت: دجال در روایات ما با علائمی مشخص شده که این را شاخص برای ظهور بوده و حتی دجال را یک نماد یک چشمی آورده که با نوا و موسیقی‌هایی استان‌های شهرها را به دنبال خود کشانده و مردم توسط آهنگ‌های او مسرور می‌شوند.

وی بیان کرد: اگر ما نشانه‌های دجال را که بر گرفته از مضامین احادیث است با مسائل ارتباطات و رسانه‌ها بررسی کنیم، خواهیم فهمید دجال مصداقی از رسانه‌ها بوده و بنابر روایات مختلف دجال نمی‌تواند به شخصی منتصب باشد.

امامی افزود: در کتاب تکنوپولی، چگونگی در اختیار گرفتن ذهن انسان‌ها و اذعان افراد توسط رسانه‌ها و تسخیر قلب‌ها به روشی آمده که بر طبق روایات شیعه از دعای زمانه، می‌توان به شبکه‌های ماهواره‌ای که مصداقی از جنگ نرم بوده، یاد کرد.

وی ابراز داشت: دجال موجودی بوده که توانایی گمراهی افراد و توده‌ی زیادی از مردم داشتند و افرادی که تحمل تنها شدن با خود و همچنین گرفتار بمباران رسانه‌ای هستند گول دجال زمانه‌ را خورده و تحت تاثیر رسانه قرار می‌گیرد.

مدیر موسسه مطالعات تمدن اسلامی تصریح کرد: رسانه‌ها روابط جنسی و غیر اخلاقی، خشونت قتل را عادی‌سازی کرده و افراد را به خلق و خوی جدید توسط سریال‌های کاذب عادت دهد.

حجت‌الاسلام امامی عنوان کرد: متناسب با روایات شیعه دجال انسان نبوده و بلکه ابزاری است که در زمان ظهور توسط امام زمان (عج) نابود شده و این دجال دردرزمان‌های مختلف بروز داشته و باعث گمراهی مردم می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
آیا دجال همان دیجیتال است؟موبایلهای هوشمند........