سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برگزاری اولين كنگره بين‌المللي تازه‌های گلوكوم در مشهد

رییس بیمارستان خاتم الانبیاء مشهد گفت: این کنگره با حضور اندیشمندان داخلی و متخصصانی از کشورهای آلمان، ایتالیا و آمریکا به ارائه یافته‌های نوینی در خصوص بيماري گلوكوم (آب‌سیاه چشم) می پردازد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دكتر ميرنقي موسوي در اولين كنگره بين‌المللي تازه‌های گلوكوم آب‌سیاه، گفت: آب‌سیاه چشم دارای انواع گوناگون است که گلوکوم از نوع مزمن به عنوان بيماری بی‌سر و صدا شناخته شده است.

وی اظهار داشت: در بيماری آب‌سیاه فشار چشم بالا می‌رود و اين فشار زیاد، عصب‌‌های بينايي را تخريب می‌كند، بيمار در حالي به پزشك مراجعه می‌كند كه دچار اختلال بينايي شده است که درمان دائم ندارد.

ریيس بيمارستان خاتم‌الانبياء مشهد گفت: علت نامگذاری اين بيماري به آب‌سياه این است که در این بیماری برخلاف آب مرواريد كه قابل درمان است عصب چشم تخريب می شود که در صورت ابتلا به این موارد باید از پیشرفت بیماری جلوگيري كرد.

رییس مركز تحقيقات چشم‌پزشكي دانشگاه علوم پزشكي مشهد در خصوص علل ابتلا به بیماری آب‌سیاه اظهار داشت: وراثت و ژنتيك، التهابات چشم، عفونت‌، ضربه‌ها و مصرف خودسرانه از عوامل ابتلا به این بيماري است.

موسوی گفت: درمان قطعي و مشخصي براي آب‌سیاه وجود ندارد؛ در صورتی که درمان دارويي باشد بيمار بايد مداوم از داروها استفاده كند اما اگر درمان از نوع جراحي باشد ممكن است بعد از جراحي ديگر نيازی به استفاده از دارو نباشد و امكان بازگشت بعد از جراحي هم وجود دارد.

اولين كنگره بين‌المللي تازه‌هاي گلوكوم(آب‌سیاه) از 6 تا هشتم خرداد امسال در هتل پردیسان مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.