سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

نخستین مرکز جامع بیماران خاص کشور در خراسان جنوبی

مدیرکانون هموفیلی خراسان‌جنوبی گفت: این مرکز به عنوان نخستین مرکز جامع بیماران خاص کشور و به عنوان پایلوت در خراسان جنوبی راه اندازی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ برفی با تاکید بر اینکه این موضوع به این معنی نیست که استان های دیگر برای بیماران خاص خود کاری انجام نداده اند، افزود: هر استانی بنا به امکانات و ظرفیت های خود، کانون ها و تشکل هایی برای حمایت از بیماران خاص راه اندازی کرده است.

مدیر کانون هموفیلی خراسان‌جنوبی با اشاره به نبود خدمات حمایتی از بیماران خاص، گفت: در مرکز جامع بیماران خاص علاوه بر خدمات درمانی قرار است که کارهای آموزشی و پژوهشی نیز انجام شود اما نیاز است که خدمات حمایتی نیز در این مرکز دنبال شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیمارن خاص استان حتی برای تامین هزینه های ایاب و ذهاب خود مشکل دارند، تصریح کرد: در بین ۱۳۰ بیمار هموفیلی شناسایی شده در استان ۱۰۰ بیمار مشکلات مالی دارند که نیازمند خدمات حمایتی هستند.

وی با اشاره به اینکه دولت در سال های گذشته سرمایه گذاری مناسبی در حوزه دارویی انجام داده است، خاطرنشان کرد: اما جنبه حمایتی بیماران موضوعی است که از آن غفلت شده و باید خیران هم در بعد درمانی و هم در بحث حمایتی، بیماران خاص را مورد توجه قرار دهند.

مدیر کانون هموفیلی خراسان جنوبی همچنین پیشنهاد کرد که به منظور ارائه خدمات حمایتی از بیماران خاص استان در مرکز جامع بیماران خاص فضای مددکاری ویژه مستقر و حساب ویژه ای برای کمک به این بیماران در نظر گرفته شود.
 
انتهای پیام /گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.