سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام معاون علمی تحقیقاتی وزارت بهداشت:

با کمبود جدی بودجه پژوهشی مواجه‌ایم/تحریم‌ها نتوانست تاثیر منفی بر تحقیقات ایجاد کند

قائم مقام معاون علمی تحقیقاتی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر با کمبود جدی بودجه بخش پژوهشی مواجه‌ایم، گفت: تحریم‌ها نتوانست روند رو به رشد تحقیقات در کشور را متزلزل کند.

شاهین آخوندازده قائم مقام معاون علمی تحقیقاتی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر روند پژوهش در کشور گفت: علی رغم تحریم‌ها در کشور، حوزه پژوهش چندان متاثر از این تحریم‌ها نشد. هرچند در زمینه تامین امکانات پژوهشی با مشکلاتی روبرو بودیم.

وی ادامه داد: از جمله مشکلاتی که پیش رو است اینکه نمی‌توانیم هزینه تامین امکانات را مستقیما به کشور هدف بفرستیم و باید از طریق بانکهای واسطه اقدام کنیم. از آنجا که نسل نخبه و جوان ما از هر محدودیتی به عنوان فرصت استفاده کرده است. خوشبختانه هیچ گونه تاثیر منفی در روند پژوهش در کشور با وجود تحریم‌ها، نداشته‌ایم.

آخوند زاده گفت: البته با مشکل کمبود جدی منابع مواجه هستیم که امسال وزیر بهداشت قول مساعدت و افزایش حمایت از بخش پژوهش را داده است.

وی با اشاره به اینکه 2 سال بود که مراکز پژوهشی وزارت بهداشت از دسترسی به منابع الکترونیک محروم بودند، گفت: در حال حاضر با مساعدت وزیر بهداشت دسترسی مراکز پژوهشی وزارت بهداشت به منابع الکترونیک به راحتی انجام می‌شود. ضمن اینکه قرار است علاوه بر بودجه پژوهشی، از بخش‌های دیگری در وزارت بهداشت منابع پژوهشی افزایش یابد.





انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.