سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

صنایع کوچک در حالت رکود به سر می برند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با تزریق منابع مالی در نظر گرفته شده از محل درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها می‌توان صنایع کوچک را از حالت فعلی‌خارج کرد.

علی علیلو در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛ با انتقاد از عدم تخصیص سهم واحدهای صنعتی از محل درآمد هدفنمندی یارانه ها‌ خواستار حمایت دولت از واحدهای کوچک صنعتی از محل درآمد هدفمندی یارانه ها شد.

وی با بیان اینکه یکی از مشاجرات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با دولت قبلی عدم تخصیص سهم واحدهای صنعتی از محل درآمد هدفنمندی یارانه ها بود،گفت: این موضوع تا مدت زیادی وقت مجلس را گرفت و متاسفانه به نتیجه قابل قبولی نرسیدیم و در دولت فعلی نیز این اتفاق رخ می دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روش اداره بانکها گفت: تجربه کشورهای مختلف نشان می‌دهد که نسخه‌های واحد یا دستوری در زمینه رشد اقتصادی نمی‌تواند موفق عمل کند و اگر می‌خواهیم که بانک پشتیبان و موتور محرکه تولید شود باید از بنگاه‌داری خارج شده و وظیفه صرف حمایتی را داشته باشد و با نگاه خصوصی اداره شود.

وی با اشاره به درصدهای بالای سود بانکی برای شرکت‌های کوچک گفت: صندوق توسعه ملی باید در قوانین حمایتی خود تجدیدنظر کند چرا که شرکت‌های کوچک در مواجهه با سودهای بالای بانکی تعطیلی را به ادامه فعالیت ترجیح می‌دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت‌های لازم اداری از محل صندوق توسعه ملی و یا حذف قانون‌های مزاحم صورت نمی‌گیرد گفت: با تزریق منابع مالی در نظر گرفته شده از محل درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها می‌توان صنایع کوچک را از حالت فعلی خارج کرد.

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آمار موجود بیش از 50 درصد واحدهای صنعتی کوچک تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند و این در حالی است که تسهیلات بانکی با سود بالا چاره کار این واحدها نیست.

انتهای پیام/د

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.