سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کندوکاوی در خاطرات یاران روح الله؛

"چشم من به شما دبستانی ها است"؛ راز دلبستگی بچه‌ها به امام(ره)

"چشم من به شما دبستانی‌ها است" یکی از پیام‌های حضرت امام (ره) در زمان حیاتشان است که در آن زمان در میان کودکان دهان به دهان می‌چرخید و همین برخورد سبب ایجاد دلبستگی بچه‌ها به ایشان شده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بدون شک رحلت امام خمینی (ره) یکی از تلخ‌ترین خاطرات ایرانیان پس از پیروزی انقلاب و دفاع مقدس است و حالا بعد از 26 سال با قرارگرفتن در این ایام ناگوار دوباره خاطرات آن روزها برای مردم ایران تداعی می‌شود.

در همین رابطه پای صحبت جواد حسینی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 نشستیم، وی از یاد و خاطرات امام (ره) برای ما تعریف کرد.

حسینی می‌گوید: 12 فروردین 57 من تقریبا در سن 7 یا 8 سالگی بودم در آن دوران همه به نوعی منتظر بازگشت رهبر خویش بودند و شور و اشتیاق در اکثر خانواده ها موج می زد و خانواده‌ها از تلویزیون‌های کوچک سیاه و سفید اخبار را پیگیری می کردند تا صحنه ورود امام (ره) را از دست ندهند.

*تلویزیون‌ها شکسته شدند!!

ساعت 9 صبح سال 57 امام وارد خاک ایران شدند و من در آن دوران 9 سالگی را پشت سر گذاشته بودم و چون سن زیادی نداشتم اجازه خروج از خانه را نداشتم و تنها دلخوشی بچه‌های هم سن و سال من همان تلویزیون بود پس از ورود امام به میهن برای چند لحظه تصویر شاه را نشان دادند که بعد از آن مردم تمامی تلویزیون‌ها را شکسته و به خیابان‌ها آمدند و شور و شوق خود را با یکدیگر تقسیم کردند.

*شیرین‌ترین خاطره دوران کودکی من!

پس از ورود امام (ره) به ایران تنها کاری که ما می‌کردیم این بود که از جلوی تلویزیون و رادیو تکان نمی‌خوریم تا مبادا یکی از سخنان امام از زیر گوش خارج نشود و این پیام حضرت امام که "چشم من به شما دبستانی ها است" در میان ما کودکان دهان به دهان می چرخید و این برای ما خیلی با ارزش بود که امام ما از کار و تحصیل ما راضی باشد و این پدر پیر معنوی نیز خیلی با مهربانی با دانش آموزان برخورد می کرد و همین برخورد سبب ایجاد همدلی، پیوستگی و دلبستگی بین امام و بچه ها می شود.

*آغاز جنگ تحمیلی همزمان با شروع نوجوانی 

از شهریور سال 59 اعزام رزمندگان و بدرقه خانواده ها یک فضای خاصی را وارد کشور کرده بود و من در سال 65 یک نوجوان 15 ساله بودم پس از دستکاری کپی شناسنامه سن خودم را یک سال بیشتر کردم و توانستم عازم جبهه های جنگ شوم، در آن سال ها امام در شرایط خاصی به سر می بردند و به سبب شهادت جوانان بسیار مکدر بودند البته که دشمن تمام توانستن را به کار می بست و از کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و ... کمک می گرفت و تلاش می کرد تا ایران به مقاصدش نرسد از این رو امام (ره) وظیفه بسیار سنگینی را به دوش می کشیدند.

*تزکیه نفس؛ توصیه رهبر انقلاب در دوران دفاع مقدس 

در آن دوران جنگ و خونریزی امام رزمنده‌ها را مورد دلجویی قرار داده و رهنمون‌هایشان را به خانواده شهدا ارائه می دادند من در آن دوران متاسفانه تنها یکبار موفق به دیدن رهبر عزیزمان شدم و ایشان را در جماران دیدم البته که سیر نشدم و بوسیدن دست ایشان بر دلم ماند. در آن سال‌ها یکی از توصیه‌های همیشگی امام (ره) به همه رزمنده‌ها تزکیه نفس بود و ایشان می گفتند: شما برای حفظ کشور و ناموس خود تلاش می‌کنید از این رو مبارزه با نفس جهاد اکبر و جنگ با دشمن جهاد اصغر محسوب می‌شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: اا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.