سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت گندم در قم

عمليات برداشت گندم در مزارع استان قم آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان قم همزمان با آغاز عمليات برداشت گندم از افزايش 30 درصدي اين محصول در مقايسه با گذشته خبر داد.

طلايي گفت : در سال زراعي گذشته حدود 2 هزار و 500 هکتار از اراضي زراعي گندم استان به علت بازدهي ضعيف ، تغيير کشت داده شدند اما با اين حال پيش بيني مي شود امسال توليد گندم در مقايسه با سال گذشته 30 درصد افزايش يابد.

وي با بيان اينکه امسال 8 هزار و 200 هکتار مزارع آبي و هزار و 500 هکتار مزارع ديم استان به کشت گندم اختصاص يافته است افزود : با پيش بيني 30 درصد افزايش توليد گندم در قم امسال به بيش از 32 هزار تن خواهد رسيد .

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان گفت : علاوه بر کشت به موقع گندم ، توزيع بذر خوب ، اجراي عمليات به زراعي ، مبارزه با سن و علف هاي هرز و تغذيه مناسب گياهي از عوامل افزايش توليدگندم در استان به شمار مي رود .

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان قم با بيان اينکه بيش از 130 دستگاه کمباين گندم استان قم را برداشت مي کنند افزود : 90 دستگاه کمباين بومي و ما بقي مهاجر استانهاي همجوار با استفاده از تسهيلات مناسب بانکي و تجهيز و تعمير به موقع کار برداشت گندم استان را از 3 روز گذشته آغاز کرده اند و تا يک ماه آينده ادامه مي يابد .

طلايي تاکيد کرد هفت گروه مهندسي و بازرسي به صورت مستمر بر نحوه برداشت و ميزان ريزش رحين برداشت نظارت مي کنند و از فعاليت کمباين هايي که بيش از حد مجاز ريزش ايجاد مي کنند جلوگيري مي شود .

انتهای پی ام/
برچسب ها: برداشت ، گندم ، قم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.