سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی:

فناوری‌های سلامت محور لازمه ارتقاء دانشگا‌ههای علوم پزشکی است

جمعیت دانشجویان در دانشگاههای کشور و در واقع منابع انسانی در توسعه فناوری امری ضروری است و فناوران باید از فرصت‌های ایجاد شده مراکز رشد بهره بگیرند و دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به پتانسیل موجود باید به سمت توسعه فناوری‌های سلامت پیش بروند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ حمیدرضا خرم خورشید رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در خصوص فناوری سلامت می‌گوید: دانشگا‌ههای علوم پزشکی در سطوح دانش و تخصص خوب کار می‌کنند اما روی استعداد، خلاقیت و شکوفایی و مهارت‌های دانشگاه‌ها اقداماتی انجام نشده است و باید به دنبال آن باشیم.

نقش اساسی دانشگاه‌ها کار آفرینی است
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی می‌گوید: بهره گیری از فرصت‌های فناوری در کنار آموزش و پژوهش زمینه ساز ایجاد دانشگاه‌های کار آفرین است ولی هنوز دانشگاه‌های علوم پزشکی به مرحله کار آفرینی نرسیده‌اند و باید به دنبال آن باشیم و در راستای این کار آفرینی دانشگاه‌ها باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشند و برای رسیدن به این هدف باید دیوار بین هیئت علمی و مردم شکسته شود و منابع انسانی توسعه زیر ساخت‌ها در کنار حمایت‌ها مهیا شود.

ضرورت توسعه فناوری در دانشگاه‌ها
حمیدرضا خرم خورشید در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص توسعه فناروی‌ می‌گوید: باید دانشگاه‌هیان بدانند توسعه فناوری اولویت نیست بلکه یک ضرورت است که به نخبگان سپرده شده است و راهکار مهمی جهت برون رفت از مشکلات اقتصادی و زمینه ساز ارتقا کشور است.

توسعه فناروی‌های سلامت در گرو همکاری‌های بین بخشی است
وی در ادامه می‌گوید: یکی از ملاحظات توسعه فناوری، مشارکت بین بخشی است که باید در رفع آن بکوشیم و با بهره گیری از تسهیلات و منابع انسانی و حمایت فناوران، بتوانیم دغدغه‌ شغلی فارغ‌التحصیلان را ریشه کن کنیم.ژ



گزارش از فاطمه گلرخ



انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.