سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم افتتاحیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی؛

امیر کویت: از چارچوب توافق هسته‌ای ایران استقبال می‌کنیم

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در کویت آغاز بکار کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، چهل و دومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در کویت آغاز بکار کرد. 

امیر کویت نیز در افتتاحیه این نشست گفت: باید با چالش‌هایی که جهان اسلام با آن‌ها روبروست مقابله کنیم. باید با گروه‌های تروریستی که کشورهای ما با آن‌ها روبرو هستند برخورد کرد. 

وی افزود: ما با نگرانی اوضاع عراق را پیگیری می‌کنیم و از حفظ تمامیت ارضی این کشور حمایت می‌کنیم.

 "صباح الاحمد الجابر الصباح" ادامه داد: ما انفجار تروریستی را که در یکی از مساجد القطیف در عربستان سعودی رخ داد محکوم می‌کنیم. 

امیر کویت در پایان اظهار داشت:  "درباره برنامه هسته‌ای ایران، در حالی که از توافق چارچوب بین گروه پنج به علاوه یک و ایران استقبال کردیم و امیدواریم این تدابیر با امضای نهایی در اواخر ماه ژوئن آینده( تیرماه) کامل شود.

وی ادامه داد: "بار دیگر از ایران می‌خواهیم با جامعه بین المللی همکاری کند و به تلاش‌های کشورهای منطقه در برقراری روابط حسن همجواری پاسخ مثبت دهد و در امور داخلی (کشورهای منطقه) دخالت نکند و برای حفظ امنیت و ثبات منطقه همکاری کند."

 "عادل الجبیر" وزیر خارجه عربستان سعودی نیز اعلام کرد: عربستان برای مقابله با تروریسم از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد. 

الجبیر افزود: عربستان همه تلاش خود را برای تقویت همکاری بین کشورهای اسلامی به کار می‌گیرد. هدف تروریسم و طایفه گرایی تفرقه در امت اسلامی است.

الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه چهل و دومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در کویت افزود: آنچه امروز در یمن رخ می‌دهد نشانه رنج امت اسلامی است. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.