سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری؛

امام، علمدار اسلام ناب محمدی(ص)

در آستانه سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری فرازهایی از سخنان معظم‌له در دیدار اقشار مختلف در بیعت با ایشان را منتشر کرد.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری در آستانه سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) اقدام به انتشار فرازهایی از سخنان معظم‌له در دیدار اقشار مختلف در بیعت با ایشان کرده است.

امروز هم در دنيا اسلامى که با ظلم و زورگويى درافتد و چپاولگرى و فساد را محکوم کند، وجود دارد. اين اسلام بايد در انتظار دشمنى ابرقدرت‌ها، امريکا، صهيونيست‌ها و کمپاني‌هاى غارتگر عالم و سلاطين فاسد و رؤساى مفسد امروز دنيا باشد. 

روزى که ما پشت سر امام عزيز و علمدار اسلام ناب، شعارهاى اسلام واقعى را مطرح می‌کرديم، می‌دانستيم که دشمن‌ها و قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها در مقابل ما صف‏آرايى می‌کنند. در صدر اسلام هم همين‏‌گونه بود.

آن روزى که يهودی‌ها و منافقان و کفار و مشرکان، اطراف مدينه‏‌ى پيامبر را محاصره کردند و جنگ احزاب و خندق را به وجود آوردند، مؤمنين واقعى گفتند: «هذا ما وعدنااللَّه و رسوله»؛ اين، چيز تازه‏‌اى نيست. خدا و رسولش به ما گفته بودند که بدها و شريرها و فاسدها عليه شما همدست خواهند شد. بنابراين، آنها چون صدق وعده‏‌ى الهى را ديدند، ايمانشان قوی‌تر شد.
 
هرجا که اسلام واقعى آشکار شد، اگرچه قدرت‌هاى خبيث و پليد در مقابل آن صف‏‌آرايى کردند، اما انسانهاى پاک و دلهاى مطهر و روحهاى صاف و فطرتهاى پاک و ناآلوده، با همه‏‌ى توان و وجود از آن حمايت کردند.
 
چرا ده ميليون انسان عزادار در ايام رحلت امام(ره) گرد پيکر مطهر آن بزرگوار جمع شدند و آن‏‌گونه بر سر و سينه‏‌ى خود می‌زدند؟ چرا صدها ميليون مسلمان در سرتاسر عالم، به خاطر درگذشت يک انسان، اين‏‌طور عزادار و داغدار شدند؟ محبوبيت امام ما به خاطر چه بود؟ جواب، يک کلمه است: به خاطر اسلام. خود آن بزرگوار اين نکته را به ما ياد داد و خود او به ما فهماند و تأکيد کرد که به خاطر اسلام، خدا دلها را متوجه انقلاب و رهبر و ملت ايران کرد. 

آن چيزى که به پاها و دلهاى شما قوّت داد، تا بتوانيد راههاى طولانى را طى کنيد و به اين‏جا بياييد، اسلام ناب و مدافع مظلوم و ناسازگار با ظالم بود. اين اسلام است که دلها را جذب و جمع مى‏کند و نيرويى عظيم و شکست‏‌ناپذير به وجود می‌آورد. راز اصلى همين نکته است، که ما بايد آن را درست درک کنيم و هميشه به ياد داشته باشيم. 

فرازي از بيانات مقام معظم رهبری در مراسم بيعت روحانيون و مسئولان و مردم استانهاي فارس، هرمزگان، شهرهای قزوی، تاکستان و .... 21/4/1368

انتهای پیام/
برچسب ها: حضرت ، امام ، مقام ، معظم ، رهبری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.