این کارشناس iی تی شبکههای اجتماعی چند وقتی است کمک شایانی به رونق اقتصادی و فروش کالا می کنند.در این بین یکی از روشهای جدید تبلیغ و خرید و فروش اجناس، بازاریابی در صفحه اینستاگرام است و استفاده از آن با مخاطبان فراوان در رونق کسب و کار و افزایش فروش محصول بسیار تاثیر گذار است به طور مثال فیسبوک در رتبه بندی سایتها در جایگاه دوم رنکینگ الکسا قرار گرفته است چراکه شبکههای اجتماعی دیگر، مانند فیسبوک، توئیتر و... بابت ترویج تبلیغ کاربران از آنها مبلغی را به صورت ماهانه دریافت میکنند که البته برای ایرانیان این امکان مقدور نیست اما اینستاگرام فعلا چنین کاری انجام نمیدهد.
وی تصریح کرد: شبکه اجتماعی اینستاگرام که زیرمجموعهای از فیسبوک است با رتبه 34 در کل اینترنت گزینه ای مناسب برای تبلیغات میباشد.
تبلیغات در این گونه شبکهها به دلیل پربازدید بودن مورد توجه قرار گرفته است؛به این دلیل که گوگل یک موتور جستجوی کاربر پسند می باشد جستجوهای خود را با بازدیدهای سایت مرتب میکند، به طور مثال اگر مطلبی هم در فیسبوک تبلیغ شود و هم در وبلاگ،مطمئمنا اولین لینک بدست آمده در موتورهای جستجو،مربوط به فیسبوک است.افرادی که کالاهای شما را سفارش میدهند مشتریان شما هستند و افرادی که آنها را نخرند با تعریف خود برای دیگران سبب تبلیغ جنس مورد نظر شما میشوند.
وی در ادامه گفت: برای داشتن یک صفحه تبلیغاتی موفق در اینستاگرام باید مشخص کنید بازار هدف شما شامل چه کسانی است؟شما نیاز کدام دسته از کاربران را برطرف میکنید؟با تمام این تفاسیر بهترین تبلیغات در این نوع شبکهها به دو صورت انجام میشود:
1- از پشیتبانان شبکههای اجتماعی بخواهید که تبلیغات شما را انجام دهند که البته این کار با پرداخت مبلغی صورت میگیرد و تاثیر آن به طبع بیشتر نیز میباشد، زیرا این تبلیغات به بهترین نحو از سمت پشتیبانها صورت میگیرد.
2- با بهره گرفتن از خلاقیت در متن یا تصویر با ذهن مخاطب بازی کنید که مخاطب ترغیب به تبلیغ کار مربوط به شما شود، که شاید تبلیغ موثر در بین صد مورد یک مورد باشد.
علاوه بر رعایت این دو قانون اساسی بکار بستن نکاتکه در ادامه به آن میپردازیم نیز کمک شایانی به شما در کسب و کار در دنیای مجازی میکند:
شما باید بتوانید مشتری بلقوه خود را به صورت یک شخصیت در ذهنتان ترسیم کنید و تمام ویژگیهای سنی، جنسیت، شخصیت، کار وی را در نظر بگیرید.
_تعداد follower واقعی خود را افزایش دهید.منظور از واقعی افرادی با صفحات فعال و مرتبط هستند.
_از هشتگ کوتاه و با معنی استفاده کنید، هشتگ به شما این امکان را میدهد تا کاربرانی که دنبال کننده شما نیستند نیز بتوانند پست شما را ببینند.
_از کاربران اجازه بگیرید که آیا میتوانید از پاسخ آنها برای تضمین بیشتر و تبلیغ کار خود استفاده کنید؟سپس عکسی از بهترین قسمت پاسخ آنها بعلاوه نام و وبسایتشان بگیرید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.
_برخی از کاربردهای محصول یا خدمات خود را برای کاربران بنویسید.این میتواند همچون یک تیزر تبلیغاتی عمل کند و موجب اشتیاق بیشتر کاربران برای یادگیری یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن محصول شود.
_در اینستاگرام پیش فروش راه بیاندازید این کار باعث ترغیب بیشتر برای خرید محصول شما میشود.
_برای محصول خود ویدئوی تبلیغاتی 15 ثانیهای بسازید.این را در نظر داشته باشید که در این 15 ثانیه باید بهترین ویژگیهای محصول خود را معرفی کنید و URL کوتاه شده وبسایت خود را نیز اعلام کنید.
_برای افرادی که از طریق فروش رابطهای شما خرید میکنند جایزه در نظر بگیرید.
_حتما قوانین را رعایت کنید و از روشهای مجاز وقانونی تعداد follower خود را بالا ببرید.
در آخر می توانید با بهره گیری از نکات ساده به این نوع از کسب وکار خود رونق دهید و یک منبع درآمد عالی در کنار مشاغل دنیای واقعی از فضای مجازی داشته باشید.
گزارش:نازنین روزبهانی
انتهای پیام/