سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل اسبق سازمان امور مالیاتی عنوان کرد

تصویب نهایی قانون ارزش افزوده، موجب حمایت از تولیدکننده

رئیس کل اسبق سازمان امور مالیاتی گفت: اگر قانون ارزش افزوده و صندوق‌های هوشمند به تصویب نهایی برسد، مسیر تولیدکنندگان هموارتر می‌شود.

عیسی شهسوار خجسته رئیس کل اسبق سازمان امور مالیاتی کشور و عضو شورای راهبردی نظام مالیاتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از عملکردهای مطلوب سازمان امور مالیاتی در وزارت اقتصاد و دارایی در رابطه با اصلاح نظام ارزش افزوده است.

وی ادامه داد: باید توجه کرد نظام مالیات ارزش افزوده تا به امروز در غالب یک قانون موقت اجرا شده و مدت ۵ ساله آن به اتمام رسیده و در چند سال اخیر هم تمدید شده است.

شهسوار خجسته عنوان کرد: دولت لایحه جدیدی درخصوص نظام ارزش افزوده تنظیم کرد و قبل از تقدیم کردن به مجلس شورای اسلامی طی جلساتی مشترک با بخش خصوصی، اصناف و دستگاه‌های اجرایی ذینفع مشکلات و معضلات بنگاه‌های اقتصادی در رابطه با اجرای نظام مالیاتی مرتفع گردید.

وی ادامه داد: امید است با تصویب این لایحه مشکلات و ناملایمات موجود بر سر راه بنگاه‌های اقتصادی برداشته شود.

شهسوار خجسته خاطر نشان کرد: گفتنی است پس از تصویب این قانون وجه دائمی پیدا خواهد کرد.

وی افزود: از دیگر اقدامات سازمان امور مالیاتی ارائه لایحه‌ای مبنی بر نصب صندوق‌های هوشمند فروش در اصناف مختلف است. هرچند اصناف موظف بودند تا پایان سال گذشته به موجب قانون نظام صنفی و قانون برنامه پنجم توسعه این کار را انجام بدهند.

رئیس اسبق سازمان امور مالیاتی عنوان کرد: در این لایحه تشویق‌هایی برای اصناف نیز پیش‌بینی شده است.
وی در پایان اظهار کرد: اگر لایحه نظام مالیات ارزش افزوده و نصب صندوق‌های فروش به تصویب مجلس برسد قسمت اعظم راه تولیدکنندگان هموار می‌شود و در ‌‌نهایت ارزش افزوده از مصرف‌کننده نهایی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سراياني
۰۸:۳۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
دولت از اصنافي مانند طلا فروشان كه 8درصد ماليات بر ارزش افزوده از مشتريانشان مي گيرد چند درصد ماليات مي گيرد همان 8 درصد يا 16 درصد ؟چون اگر 8 درصد بگيرد كه اصلا طلا فروشان سودي نمي دهند .