سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح کرد

آمادگی ایران برای کمک به آفریقا در جهت توسعه پایدار و همکاری متقابل

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظام اسلامی ایران از نخستین سال‌های پس از پیروزی، کمک به مردم کشورهای آفریقا را جزء برنامه‌های خود می‌دانست و هنوز هم آماده است که به مردم این قاره کمک کند.

به گزارش حوزه احزاب و  تشکلهای باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر دیروز(دوشنبه) در دیدار "علی حسن موئینی" رئیس‌جمهور سابق تانزانیا، قاره آفریقا را سرشار از ظرفیت‌های متعدد برای سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی دانست و گفت: نظام اسلامی ایران از نخستین سال‌های پس از پیروزی،  کمک به مردم کشورهای آفریقا را جزء برنامه‌های خود می‌دانست و هنوز هم آماده است که به مردم آن قاره کمک کند. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری سخنان یکی از مسئولان تانزانیا در سفرش به زنگبار که وقتی پس از سال‌ها استکبار از کشور ما می‌رفت، فقط ۱۴ نفر سواد دانشگاهی داشتیم، گفت: خیلی متأسف شدیم و تصمیم گرفتیم با تأسیس شعبه‌ای از دانشگاه آزاد اسلامی برای تحصیل جوانان شما بکوشیم. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به طرح‌های دوران سازندگی برای قاره آفریقا به سود سرشار بادام هندی توسط شرکت‌های هندی و فقر کشاورزان آفریقایی و به ویژه در تانزانیا اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی هم در آن سفر بود و فکر می‌کنم وی هم به عنوان رئیس‌جمهور آمادگی دارد که به کشور شما و مردم آفریقا در جهت توسعه پایدار و همکاری‌های متقابل، کمک کند. 

رئیس مجمع تشخیص با تشریح خاطرات سفرش به تانزانیا و با یادآوری احساسات پاک مردم گفت: عواطف انسانی و اسلامی مردم منطقه، هر انسانی را قانع می‌کند که برای آنان تلاش کند. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با استقبال از گسترش روابط ایران و تانزانیا به حسن‌نیت و رویکرد مثبت "علی حسن موئینی"رئیس‌جمهور سابق تانزانیا و ابراز محبت و ارادت قلبی وی به حضرت امام (ره) و انقلاب گفت: امیدواریم مردم دو کشور با تدبیر مسئولین از مواهب خدادادی خود در جهت کمک به یکدیگر استفاده کنند. 

"موئینی" نیز در این دیدار با اشاره به خاطرات سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به تانزانیا گفت: هنوز خاطرات شیرین سفر شما را مردم و مسئولین دهان به دهان یادآوری می‌کنند. 

رئیس جمهور سابق تانزانیا با بیان نیازمندی‌های تانزانیا اظهار امیدواری کرد که روابط دو کشور روز به روز گسترش یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: هاشمی ، استکبار ، آفریقا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.