سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی مطرح کرد

افزایش خوداظهاری، از رویکردهای طرح جامع مالیاتی

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی گفت: یکی از رویکردهای اصلی طرح جامع مالیاتی افزایش خوداظهاری بر مبنای مودی محوری می‌باشد.

نادر آریا رئیس مرکز فناوری و اطلاعات سازمان امور مالیاتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: طرح جامع مالیاتی بر نوعی طرح تحول همه جانبه نظام مالیاتی با دو رویکرد زیر ساختی بر مبنای آیتی محوری و رویکرد مودی محوری و فرهنگ خوداظهاری است. 

وی افزود: برای تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی در این زمینه ضرورت ایجاد تشکل شبکه، اصلاح قوانین و مقررات، بهینه سازی و مکانیزه فرآیندهای داخلی سازمان، تدوین سامانه‌های الکترونیک وجود دارد. 

آریا گفت: عناصر مذکور در کنار آموزش‌های نوین و نحوه استقرار واحدهای مالیاتی اهداف طرح جامع را محقق می‌کند. 

وی ادامه داد: فرآیند جامع طرح مالیاتی بسیار زمان بر است و یکی از لازمه‌های الکترونیک کردن خدمات مالیاتی می‌باشد. 

در این خصوص خدمت الکترونیک در اختیار مودیان قرار گرفته است. بنابراین بخشی از طرح جامع مالیاتی تاکنون محقق شده است و مودیان شاهد تحقق برخی از برنامه‌های جامع مالیاتی هستند. 

مدیر طرح جامع مالیاتی گفت: وقتی صحبت از طرح جامع مالیاتی می‌شود باید به تمامی گام‌های آن اعم از پروژه‌های مقدماتی، پیاده‌سازی داخلی سازمان امور مالیاتی، پیاده سازی و ارائه خدمات الکترونیک برای مودیان توجه کند. 

نادر آریا عنوان کرد: تا به امروز عمده‌ای از پروژه‌های مطالعاتی و پیاده سازی آن انجام شده است. همچنین پیاده‌سازی داخلی در دوفاز در هر اداره مالیاتی صورت گرفته است. 

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از واحدهای مالیاتی استان‌ها تا کنون در 4 رده تقسیم بندی شده‌اند. در استان‌های گروه یک کار پیاده‌سازی تکمیل شده است و استان‌های مراحل بعد  پیشترفت بسیار خوبی را داشته اند. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.