سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

درمان سالک همانند اسمش یک سال زمان می‌برد

متخصص پوست و مو گفت: درمان سالک به وسیله آمپول قطعی نیست و بستگی به ایمنی بدن افراد دارد به گونه‌ای که عده‌ی زیادی درمان می‌شوند.

والی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان با بیان این مطلب گفت: درمان برای یک انسان مخصوصا در مرحله گزش که دست و صورت و یا قسمت‌هایی که در معرض دید است ناراحت کننده می‌باشد، درمان این بیماری به این صورت است که انگلی که با نیش حشره وارد پوست می شود را کشته و نمی‌گذاریم جای زخم روی پوست به جا بماند.

وی خاطرنشان کرد: با آمپول گلوکانیم می‌توان این انگل را از بین برد و در صورتیکه بیمار سریع مراجعه نماید و تعداد ضایعات کم باشد، می‌توان این دارو را به صورت تزریق داخل ضایعه تحویل داده ، اما اگر ضایعات متعدد باشند و یا بیمار دیر مراجعه کند که زخم شده باشد ، درمان باید به شکل تزریقات عضلانی و طولانی مدت که معمولا بیست روز طول می‌کشد انجام شود.

والی در ادامه افزود: روش های گرما درمانی، سرما درمانی و مهارت عفونت به وسیله آنتی بیوتیک هم وجود دارد که به شکل کمکی مورداستفاده قرار می گیرد.

همچنین سالک همانطور که از نامش پیداست یعنی کمتر از یک سال بیماری باید درمان شود.

اما ممکن است چندین سال طول بکشد و در افراد متفاوت است و نوع‌های مختلفی دارد که گویی بیماری هزار چهره است.

وی افزود: کنترل سالک یعنی محل‌هایی که حامل بیماری هست باید مهار شود تا سالک بتواند ریشه کن و محیط‌های زندگی پشه سالک از بین برود.

وی در پایان گفت : درمان به وسیله آمپول قطعی نیست و بستگی به ایمنی بدن افراد دارد به گونه‌ای که عده‌ی زیادی درمان می‌شوند، تعدادی دیگر بیماریشان مضمن و دست‌ای دیگر نیز هستند که سالک آن‌ها دردسر ساز می‌شود.  

انتهای پیام/ز
برچسب ها: درمان ، بیماری ، سالک ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.