سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرند در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تهیه 10 میلیون کارت مهارت آموزی الکترونیکی در کشور

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تا کنون 10 میلیون کارت مهارت آموزی الکترونیکی شامل اطلاعات افراد در کشور تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کوروش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور امروز (سه شنبه) در نشست خبری این سازمان با اشاره به برنامه‌های سازمان فنی حرفه‌ای در سال 94 اظهار کرد: بر اساس نیاز چند محور سند تحول مهارتی در شورای عالی اشتغال مشخص شده است که طرح توانمند سازی و آموزش‌های روستاییان و عشایر مناطق محروم و مرزی کشور و طرح ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: 130 میلیارد تومان به طرح توانمند سازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان با رویکرد اشتغال پایدار در حوزه آموزش‌های مهارتی تخصیص یافته است که در دولت تهیه شده و شامل هشت مرحله است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: تعداد 2 میلیون کارت گواهینامه الکترونیکی مهارت آموزی در هر سال آماده شده که جمع آن تا کنون 10 میلیون گواهینامه الکترونیکی اطلاعات فردی شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اجرای آزمون‌های الکترونیکی در مراکز سنجش الکترونیکی کشور افزود: این آزمون‌ها تا کنون در استان‌های قم، البرز و اصفهان اجرا شده است که به صورت دائم در تمام استان‌های کشور انجام می‌شود.

لازم به ذکر است؛ چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال، 17 خرداد در محل همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود که تعداد هزار و 10 مقاله از ایران و کشورهای عضو مهارت آموزی همچون ترکیه، آلمان، کره جنوبی و ایالات متحده به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.