سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشاگریهای اسنودن به سود گروههای تروریستی تمام شد

بررسی های کارشناسی نشان می‌دهد افشاگریهای "ادوارد اسنودن" در عملیات مبارزه با تروریسم اختلال ایجاد کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی میل؛ زمانیکه "ادوارد اسنودن،" پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، 1.7 میلیون اطلاعات طبقه بندی شده از سازمان جاسوسی این کشور و انگلیس را منتشر کرد، عده زیادی از وی حمایت کردند و شجاعت این جوان 31 ساله را مورد ستایش قرار دادند؛ اما این افشاگریها نتایج منفی نیز با خود به همراه داشت.

یک مطالعه تخصصی درمورد تغییر رفتار و روند کاری تروریستها نشان می‌دهد، از زمانیکه افشاگریهای "اسنودن" آغاز شد، اعضای گروههای تروریستی به سطح هوشیاری بالاتری رسیدند و با آگاهی نسبت به کانال های قابل نفوذ، تمام راهها را برای مطلع شدن از فعالیت های داخلی گروه مسدود کردند. تروریستها بر روی ایمیل ها و عملکرد شبکه های اجتماعی خود سامانه امنیتی تقویت شده‌ای قرار دادند. مقامات مرکز اطلاعات و امنیت انگلیس مدعی شدند تا قبل از افشاگریهای "اسنودن" می‌توانستند اعمال تروریستها را زیر نظر داشته باشند؛ اما حالا تمامی راههای نفوذ به سمت گروههای افراطی بسته شده است و آنها دیگر تسلطی بر فعالیت تروریستها ندارند.

نتیجه این تحقیقات در گزارشی 78 صفحه‌ای منتشر شد و نشان می‌دهد دست کم 3 گروه تروریستی، روش های ارتباطی خود را تغییر داده‌اند. سایت تروریستها کد‌گذاری شده و چندین متخصص کامپیوتر را برای برطرف کردن مداوم حفره‌های امنیتی به کار گرفته‌اند. 

یکی از جاسوسان مرکز اطلاعات و امنیت انگلیس اذعان کرد مدت زمان لازم برای ردیابی مظنونان عملیات تروریستی از 2 به 6 هفته افزایش یافته است. 

اسنودن ژوئن ۲۰۱۳ (خرداد 1392) اطلاعات طبقه بندی شده‌ای از برنامه‌های فوق سری آژانس امنیت ملی آمریکا را در اختیار گاردین، نیویورک تایمز و واشینگتن پست قرار داد. او تحت پیگرد قانونی پلیس فدرال آمریکا قرار دارد و به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است.

انتهای پیام/  
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.