سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمامی اتوبوسهای گازسوز درحال حرکت تست ایمنی شده اند

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه بخش عمده ای از اتوبوس های فرسوده گاز سوز هستند گفت: در حال حاضر مهمترین چالش پیش روی ما عمر مخازن این اتوبوس ها است که نیاز به تعویض دارد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورا به ارائه گزارشی در ارتباط  با تست ایمنی مخازن اتوبوس های گاز سوز پرداخت .

 پیمان سنندجی با اشاره به میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی اظهار کرد : در حال حاضر میانگین سن اتوبوس های شرکت واحد 8.1 سال از بین 6 هزار و 416دستگاه است که از این تعداد 2 هزار و888 دستگاه اتوبوس گاز سوز هستند.

 وی ادامه داد: این در حالی است که سن اتوبوس های گاز سوز بیش از سن میانگین ناوگان هستند و می توان گفت بخش عمده ای از اتوبوس های فرسوده گاز سوز هستند.

 سنندجی تصریح کرد: همانطور که می دانید اتوبوس های گاز سوز دارای مخازنی هستند که اگر شرایط ایمنی در آن رعایت نشده باشد مانند یک بمب ساعتی در حال حرکت می ماند از اینرو با همکاری شورا ی اسلامی شهر تهران تست ایمنی مخازن این اتوبوس ها از اسفند سال 92 آغاز شد که به فضل الهی تمامی اتوبوس های گاز سوز تا اسفند سال 93  تست ایمنی شدند و امروز هیچ اتوبوس گاز سوزی وجود ندارد که تست ایمنی نشده باشد.

 وی افزود: کلیه مخازن CNG  می بایست توسط سازمان بازرسی واجد شرایط در یک دوره زمانی 36 ماهه بطور چشمی بازرسی شوند و می بایست بعد از سه سال یکبار بصورت هیدرو استاتیک از لحاظ خستگی ساختار متریالی بررسی کامل شوند.

 سنندجی مطرح کرد: در تست های ایمنی مخازن جمعا تعداد 839 مخزن صدمه دیده و از رده خارج شده و منهدم شد.

 مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی همچنین گفت: در حال حاضر مهمترین چالش پیش روی ما عمر مخازن است که به دلیل کمی عمر این مخزن ها باید نسبت به تعویض آنها اقدام شود.

 وی در شرح دلایل خود در تعویض این مخزن ها افزود: عدم امکان توقف اتوبوسهای گازسوز با عمر بالای مخازن به دلیل حفظ نظم عمومی شهر، جلوگیری از قطع درآمد اتوبوسرانان بخش خصوصی و امکان انفجار وآتش سوزی آنها بویژه هنگام سوختگیری از جمله مواردی است که ضرورت تعویض این مخازن را بیش از پیش آشکار می کند.

سنندجی گفت : در حال حاضر هزینه تعویض مخزن هر اتوبوس 30 میلیون تومان می شود که اگر این مبلغ را برای یک هزار اتوبوس در نظر بگیریم بالغ بر 30 میلیارد تومان نیاز خواهیم داشت . این در شرایطی است که هزینه تست ایمنی مخازن به ازای هر اتوبوس 417 هزار تومان بوده که شهرداری تهران پرداخت نموده است حال آنکه تست ایمنی مخازن بر عهده وزارت کشور است.

وی تاکید کرد: امروزه علاوه بر اتوبوس های گاز سوز باید نگران مخازن تاکسی های گاز سوز هم باشیم که باید فکری اساسی برای آن شود.

 سنندجی در بخش دیگری از سخنان اشاره کرد :این اتوبوس های گاز سوز توسط شرکت های داخلی ساخته می شوند و طریقه آن هم این گونه است که اتوبوس های پایه دیزل را به گاز سوز تبدیل می کنند حال آنکه با این اقدام امکان نصب کولر در این اتوبوس ها از بین می رود و از یک ماه دیگر شاهد اعتراضات مردمی خواهیم بود  حال آنکه جایگزینی برای آن نداریم .

 وی درپایان گفت: یکی دیگر از مشکلات ما جابجایی مخازن این اتوبوس ها است در حالی که عمر مفید آنها به پایان رسیده ، در حال حاضر تغییر مخازن و جابجایی انها جرم محسوب می شود و تعویض مخازن و انهدام آنها تنها توسط شرکت مورد تایید ما انجام می شود .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.