سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سندروم متابولیک خطر ریسک قلبی و عروقی را افزایش می دهد

بیماری‌های قلبی و عروقی که در اثر سندروم متابولیک بوجود می‌آیند در زنان سیاه پوست نسبت به زنان سفید پوست بیشتر است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، بر اساس تحقیقات صورت گرفته، سندروم متابولیک می‌تواند خطر ریسک قلبی و عروقی را افزایش دهد، این تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که به سندروم متابولیک مبتلا هستند نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض مرگ و بیماری‌های قلبی و عروقی قرار می‌گیرند. 

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا، سندروم متابولیک ممکن است خطر بیماری های قلبی و عروقی را در زنان سیاه پوست نسبت به زنان سفید پوست افزایش دهد. 

دکتر میشل نوسینده مجله انجمن قلب آمریکا گفته است: خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی تنها با حضور 2 یا 3 ناهنجاری متابولیکی در آنها ایجاد می‌شود. 

سندروم متابولیک به گروهی از عوامل خطر گفته می‌شود که با هم رخ می‌دهند و باعث افزایش خطر ابتلا به سکته‌ی مغزی و دیابت می‌شوند. 

مطالعات قبلی نشان داده اند که چاقی بدون سندروم متابولیک با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مرتبط نیست. 

محققان بر روی زنان بین 50 تا 79 ساله تحقیقاتی انجام دادند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را باتوجه به وزن و وضعیت سلامت متابولیک آنها ارزیابی کردند. 

آنها دریافتند زنان مبتلا به سندروم متابولیک در معرض خطر بیشتری از مرگ قرار دارند و تجزیه تحلیل های صورت گرفته نشان می‌دهد که دیابت و فشار خون بالا از عوامل مهمی هستند که بیماری‌های قلبی و عروقی را در افراد مبتلا به سندروم متابولیک افزایش می دهد. 



انتهای پیام/ 

برچسب ها: سندروم ، قلب ، سکته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.