سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرام میراب اقدم:

معتقدم جشنواره بین الملی فیلم شهر هر سال برگزار شود

معتقدم جشنواره بین المللی فیلم شهر می بایست هر سال برگزار شود تا مردم به واسطه نمایش فیلم ها در جریان مشکلات جدید شهری قرار بگیرند.

به گزارش حوزه سینمای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر شهرام میراب اقدم مستند ساز  در خصوص ساخت فیلم های مستند شهری گفت: ساخت فیلم های مستند  با مضامین شهری را می پسندم چراکه موضوعات شهری برای من کارگردان  برای فیلم ساختن زیاد است. در ساخت فیلم های مستند  شهری می توانیم به موضوعات و مسائل اجتماعی مختلفی بپردازیم از جمله مکان های تاریخی را در فیلم ها نشان دهیم که زمانی وجود داشته و الان دیگر وجود ندارد. شناساندن  برخی از مکان ها که الان به متروکه تبدیل شده . یا می توانیم در فیلم هایمان  فرهنگ ها و آداب و رسوم گذشته  شهرنشینی   را که  الان نه اسمی از این فرهنگ هاست  و نه یادی می شود  دوباره یاداوری کنیم. برای مسئولان  ما هم مهم است که در احیاء فرهنگ گذشته  شهر و شهرنشینی تلاش کنند.  

این مستند ساز که ساخت مستندهایی چون دماغ، روزی روزگاری سینما، گرمابان را در  کارنامه  خود دارد همچنین گفت: جشنواره فیلم شهر  می تواند همچون آیینه فرهنگ شهری باشد. هم در اشاعه فرهنگ شهری و هم در بیان مشکلات  و معضلات شهری . فیلمساز می تواند  همچون ناظر این مشکلات را  برای مسئولین بازتاب بدهد تا آنها در حل این مشکلات تلاش کنند. 

وی گفت: به این نکته باید توجه داشت که برای در جریان قرار گرفتن مردم از  مشکلات و معضلات  جدید شهری،  می بایست  برگزاری جشنواره فیلم شهر  تداوم داشته باشد. حتی شکل نشان دادن مشکلات جامعه  به صورت متفاوت می تواند در فیلم ها ی بلندی که در بخش مسابقه نمایش داده می شود  بیاید اما لزوم برگزاری جشنواره  و تداوم آن در همه بخش ها کاملا حس می شود . اما فیلم های مستند از این جهت که مستقیم به مشکلات  شهری می پردازند اهمیت شان در پرداخت مشکلات شهری  بیشتر است.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.