سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین همایش بین‌المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران برگزار می‌شود

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری نخستین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی با همکاری انجمن بیوتکنولوژی از فردا سوم خرداد خبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛ دکترمصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این همایش با هدف ایجاد فضای تعامل و هم اندیشی علمی بین محققان و اندیشمندان بیوتکنولوژی از سوم تا پنجم خرداد ماه سال جاری برگزاری می شود.

وی افزود: ارائه آخرین دستاوردهای علمی محققان در عرصه‌های گوناگون بیوتکنولوژی، جلب توجه مسوولان کشور به اهمیت بیوتکنولوژی و موفقیت‌های آن در سال‌های اخیر برای توسعه و پیشرفت کشور و معرفی توان و تجربه انجمن بیوتکنولوژی ایران به عنوان یک ساختار مردم نهاد و مشاور در سیاست گذاری، ممیزی، تدوین قوانین و برنامه ریزی کلان کشور و اجرای برنامه‌های متعدد مرتبط با بیوتکنولوژی در سطح ملی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

دبیر اولین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ادامه داد: این همایش با هدف دست یابی به اهداف سند چشم انداز نظام و تهیه نقشه جامع علمی کشور با هدف توسعه علم و فناوری درسالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری هم اندیشی، نشست‌های تخصصی، کارگا‌ههای آموزشی و تبادل نظر و برگزاری سخنرانی‌های علمی توسط استادان، دانشمندان و سیاست گذاران حوزه زیست فناوری، از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این همایش است.

قانعی درباره محورهای برگزاری این همایش اظهار کرد: بیوتکنولوژی پزشکی، بیوتکنولوژی گیاهی (کشت بافت گیاهی، میکروبیولوژی در کشاورزی، مهندسی ژنتیک گیاهی و ژنومیکس گیاهی)، بیوتکنولوژی دارویی و صنایع غذایی، بیوانفورماتیک و زیست سامانه‌ها، بیوتکنولوژی ریزسازواره ها، بیوتکنولوژی جانوری، مباحث اخلاقی در بیوتکنولوژی و بیوتکنولوژی صنعت و معدن، از محورهای تعیین شده این همایش است.
 
وی در پایان از حضور  20 سخنران خارجی از کشورهای ژاپن، فیلیپین، هند، پاکستان، کویت، مغولستان و رئیس اتحادیه بیوتکنولوژِی کشاورزی اروپا در این همایش خبر داد.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.