سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت و ساز‌ها و تغییر کاربری‌های غیر مجاز زیر ذره بین دستگاه قضایی شهرستان ملارد

دادستان شهرستان ملارد گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم حفظ منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی، نهایت تلاش، امکانات و توانایی خویش را در برخورد با ساخت و ساز‌های غیر قانونی و تغییر کاربری‌های غیر مجاز در سطح این شهرستان و در چارچوب‌های قانونی به کار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، جواد جبله، دادستان شهرستان ملارد در نخستین جلسه کمیته تخصصی حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی این منطقه که در محل دادگستری ملارد و با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی اعم از شهردار، بخش‌دار، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی فرمانداری، فرماندهی نیروی انتظامی و ریاست دادگستری شهرستان ملارد برگزار شد، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه مضاعف مسئولان در حفظ و صیانت از منابع و اراضی طبیعی به عنوان سرمایه‌ای ملی اظهار کرد: به منظور تامین منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ضرورت حفاظت از اراضی و منابع طبیعی به عنوان وظیفه‌ای ملی، کلیه دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط در سطح شهرستان‌ ملارد باید با جدیت و روحیه‌ای جهاد گونه در این عرصه حساس و خطیر ورود کنند.

وی در ادامه افزود: حفظ حقوق بیت المال وظیفه‌ای شرعی، اخلاقی و قانونی است که تمامی مسئولان نسبت به تامین و تحقق آن، موظف هستند با تمام امکانات و توان موجود مبادرت ورزند.

دادستان شهرستان ملارد در ادامه عنوان کرد: تغییر کاربری‌ها و تخریب منابع طبیعی از موضوعاتی است که از حساسیت بالایی در غرب استان تهران برخوردار است که با استمرار جلسات این چنینی و همیاری، همدلی و هم گرایی نهادها و ارگان‌های ذیربط، در نظر داریم با طرح و رویکردی جدید و تشدید بازدارندگی‌ها، ظهور و بروز تخلفات احتمالی در این عرصه را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

جبله در ادامه با بیان ضرورت ورود بسیج به عنوان عنصری مردمی و جهادی در حفظ و صیانت از حقوق بیت المال در منابع طبیعی تصریح کرد: تبصره 2 اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات به برخورد با متخلفان حتی در سطح کارکنان دولت، شهرداری‌ها و نهاد‌ها نیز تاکید کرده و ما نیز در این عرصه با توجه به مسئولیت و تکلیف قانونی خویش با جدیت ورود خواهیم نمود.

*برپایی شعبه‌ای ویژه به منظور حفظ منابع طبیعی و برخورد با تغییر کاربری‌های غیر مجاز

داوود محمودی، رئیس دادگستری شهرستان ملارد در ادامه این مراسم با اشاره به ضرورت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست به عنوان اصلی ضروری در سطح ملی و حتی جهانی تصریح کرد: تخلفات در این حوزه کمتر از تخلفات اقتصادی و مالی نیست و اهمیت این امر آنچنان بالا است که مسئولان عالی رتبه نظام نسبت به آن دغدغه دارند.

وی در ادامه افزود: در آینده‌ای نزدیک شعبه‌ای ویژه در دادسرا و دادگاه شهرستان ملارد برپا خواهد شد تا به صورت تخصصی و جدی تری برخورد با تخلفات این چنینی عملیاتی شود و  با وجود دشواری‌های این امر  در شهرستان مهاجر پذیر و پهناور ملارد، مبارزه‌ای همه جانبه و جدی را در این عرصه لحاظ می‌کنیم.

*ضرورت شناسنامه دار شدن باغات و اراضی شهرستان ملارد

در ادامه این مراسم، سرهنگ برزو همتی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ملارد با تاکید بر لزوم همیاری هرچه بیشتر پلیس ساختمانی در برخورد با تخلفات حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز اظهار کرد:‌ یکی از مشکلات موجود در شهرستان ملارد، مشمول شناسنامه دار نبودن باغات و اراضی این حوزه است که در صورت رفع و دفع این نارسایی، گام مثبت و سازنده‌ای در کاهش تخلفات عرصه ساخت و سازها و تغییر کاربری‌ها برداشته خواهد شد.

وی در ادامه افزود:‌ تکیه صرف مدیران به قوانین و ضوابط کافی نیست و در کنار این امر مهم، باید برآورد اطلاعاتی و آسیب شناسی دقیقی از سوی مدیران دستگا‌های خدماتی و شهری لحاظ شود تا با استعانت از الطاف الهی به توفیقات هرچه مطلوب تری نائل شویم.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه، پس از بررسی راهکارها و تبادل نظر مسئولان در خصوص الزامات و پیش نیازهای مبارزه با تخلفات حوزه منابع طبیعی و باغات و تغییر کاربری‌ها،‌مواردی از قبیل تشکیل شورای حفظ حقوق بیت المال و مشخص شدن اعضای کمیته، توجه به پیشگیری با رویکرد همکاری، همدلی و هم گرایی کلیه اعضا اعم از شورای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌ها شهرستان ملارد و ارائه گزارش فصلی توسط اعضای کمیته تخصصی و تشکیل تیم‌های ویژه ده گردشی میدانی با بهره گیری از نیروهای دستگاه‌های خدماتی، اداری، بسیج به تصویب رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساخت ، قانونی ، ملارد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.