سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نابودی پرندگان نزدیک است؛

نابودی پرندگان عامل اصلی بروز آفات گیاهی/ با حذف پرندگان اکو سیستم، متحمل ضررهای میلیاردی می‌شویم

مشاور سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پرندگان با خوردن آفات گیاهی، به محیط زیست و سلامت انسان کمک و از ضررهای میلیاردی جلوگیری می‌کنند.

اسماعیل کهرم مشاور سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاثیرات آلودگی صوتی بر پرندگان اظهار کرد: وجود پرندگان از تاثیرات مفید بیشماری برخوردار است که از مهمترین آنها می‌توان به آرامش روحی و روانی افراد و همچنین حذف و نابودی آفات درختان و فضاهای سبز اشاره کرد. 

وی افزود: در سالهای اخیر شاهد کاهش بسیار زیاد پرندگان در سطح شهرها به خصوص شهرتهران هستیم و یکی از مهمترین دلایل آن آلودگی صوتی است که علاوه بر آب‌های مختلف و زیان بار بر سلامت روح و روان انسان نیز باعث کوچ و نابودی پرندگان شده است. 

وی تصریح کرد: فضای سبز و جنگل‌های تهران مثل چیتگر و لویزان همگی مملو از آفات جانوری هستند و این پرندگان هستند که این حشرات را میخورند واین چرخه کمک شایانی به سلامت انسان و محیط زندگی می‌کند. 

کهرم درخصوص مشکلات نابودی پرندگان بیان کرد: یکی از فواید پرندگان این است که آفات و حشرات ریز درختان را می‌خورند و در صورت حذف این چرخه دچار زیان‌های بسیاری می‌شویم که برای جبران این خسارات باید هزینه‌های میلیاری را متحمل شویم. 

وی افزود: اگر پرندگان کشور هندوستان نباشد این کشور با جمعیتی بالغ بر 1.2 دهم میلیارد نفری 3/1 محصولاتش را آفات گیاهی از بین می‌برد، در واقع پرندگان ار همه نظر بخصوص روحی و جسمی به ما خدمت می‌کنند. 

 انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.