سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام سازمان امور مالياتی:

الزامات قانونی جديد، مسير توسعه فرهنگ مالياتی را هموار می‌سازد

قائم مقام سازمان امور مالياتی کشور گفت: الزامات قانونی جديد در کنار الزامات سيستمی، مسير توسعه فرهنگ مالياتی را هموار کرده و باعث می‌شود موديان در مسير سازمان و با کمترين انحراف حرکت کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه مالیاتی کشور،قائم مقام سازمان امور مالياتي کشور با اشاره به اصلاحيه جديد قانون ماليات هاي مستقيم گفت: الزامات قانوني جديد در کنار الزامات سيستمي، مسير توسعه فرهنگ مالياتي را همواره ساخته و باعث مي شود که موديان در مسير سازمان و با کمترين انحراف حرکت کنند.

محمد قاسم پناهي، قائم مقام سازمان امور مالياتي کشور در دومين همايش هم انديشي و همدلي مسئولان روابط عمومي ادارات کل امور مالياتي سراسر کشور، خاطر نشان کرد: الزامات قانوني در کنار فرهنگ سازي مالياتي در طي سال هاي اخير، خوداظهاري مالياتي را به ميزان قابل توجهي ارتقا بخشيده و در حال حاضر بيش از 95 درصد اشخاص حقيقي اظهارنامه مالياتي خود را در موعد مقرر قانوني ارايه مي دهند.

 وي ادامه داد: اين در حاليست که در گذشته ارايه اظهارنامه کمتر از 50 درصد بود ولي با ايجاد يک بند قانوني و الزام تسليم اظهارنامه مالياتي به منظور بهره مندي از معافيت پايه مالياتي، عملا خوداظهاري دچار تحول اساسي شد.

پناهي با اشاره به اينکه در جريان فرهنگ سازي و اطلاع رساني مالياتي مي بايد الزامات قانوني به شکل موثري ترويج پيدا کند، گفت: اگر چه توسعه فرهنگي در يک مسير بلند مدت شکل مي گيرد اما بهره گيري موثر از الزامات سيستمي و قانوني مي تواند اين مسير را کوتاه سازد و به نوعي مي توان از قانون به عنوان يک اهرم کارساز براي نهادينه سازي فرهنگ مالياتي سود برد. 

قائم مقام سازمان امور مالياتي کشور با تشکر از تلاش روابط عمومي هاي سازمان در سال گذشته و اثربخشي آنها در تحقق 98 درصدي درآمدهاي مالياتي سال 93 تصريح کرد: امسال، سال پر کار و سنگيني در پيش رو داريم و براي تحقق درآمدهاي مالياتي امسال، بايد از تمامي ظرفيت هاي موجود چه در حوزه قانون و چه در حوزه فرهنگ سازي و اطلاع رساني به نحو موثري بهره ببريم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مالیات ، فرهنگ ، سیستم ، همایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.