سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبير سي و دومين دوره مسابقات بین المللی قرآن:

نمايندگان 81 كشور شنبه با رهبر انقلاب دیدار می کنند

حسینی گفت: شركت كنندگان در مسابقات قراني روز شنبه براي استفاده از رهنمودهاي رهبري انقلاب مهمان ولي امر مسلمين هستند.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ، حجت الاسلام سيد مصطفي حسيني دبيرسي و دومين دوره  مسابقات قران در نشست خبري  با اشاره به مسابقات بین المللی قران كريم گفت : اين مسابقات با عنايت خداوند متعال و زحمات چند ماهه خادمان قران فراهم شده كه نتيجه ان انجام اين محفل نورذاني با حضور نمايندگان 80 كشور از جهان است .

وي بيان كرد : اهتمام اصحاب رسانه در امسال باعث شد كه متوليان اين امر را به تلاش بيشتر كرده تا فرمايشات رهبري را جامه عمل كنند .

دبير همايش افزود : رويداد ما ترويجي بوده به طوري كه جوانان ما با ديدن اين مسابقات تشويق شده كه به سمت حفظ و قرايت قران پرداخته و بنا بر فرمايش رهبري معظم ما بايد قله هايي را درست كرده تا زمينه حضور مردم دذر دامنه ها ميسر شده و فكر و فرهنگ قراني در جامعه رواج يابد .

حسینی ابراز داشت : ما در اين دوره چند گروه مستند سازي را به كار گماشته تا عالمانه بر روي مسابقات كار كرده  و زمينه رشد اين محفل نوراني را براي ادوار بعد اماده ساخته و اين كار سبب غني تر شدن تفكرمان در اين دوره كه يك رويداد بزرگ قراني ، شده  و ظرفيت ما را از اين مسابقات در جهت ارتباط با كشورهاي ديگر دنيا با لا تر برده است .

وی  ادامه داد : همان گونه رسول الله قران مجسم براي مسلمانان در جهت تربيت انان بوده ، قاريان قران در مسايل سياسي هم نقشي اساسي ايفا كرده به طوري كه اگر مبلغي براي شهري مي خواست فردي را كه حافظ قران و قاري بود مد نظر قرار داده و ماهم از جهت الگو برداري از ايشان بايد قاريان را براي مديريت در اولويت قرار داد .

وي تاكيد كرد : مسابقات قران گفتمان جامعه را قراني كرده كه به همين منظور رهبري عزيز هر ساله رهنمود هايي فرموده كه ما اين فرمايشات را مهندسي كرده ودر جهت رشد بهتر براي ادوار اينده استفاده كرده و ما بايد رقابت و داوري در اين مسابقات را به صورت قراني به ان نگاه  كنيم .

حسيني تصريح كرد : مرحله نيمه نهايي امشب به پايان رسيده و افراد برتر فردا به مسابقات ادامه داده تا فرد ممتاز از بين 129 شركت كننده از 81 كشور انتخاب مي شود .

حسيني اظهار داشت : در عموم كشور هاي اسلامي حفظ قران جايگاه وي‍ژه ايي داشته ولي قرائت به اين سطح نرسيده و ما براي حل اين مسئله از سال بعد مسابقات را سطح بندي مي كنيم .

وي ادامه داد : در كشور ما فعاليت بين المللي بانوان تا الان نداشته اما با اين همايش كه در سطح بين الملل برگزار شد به نوعي اين مسئله را پوشش داده است .

حسيني در پايان اضافه كرد : اختتاميه اين دوره از مسابقات در روز جمعه با سخنراني اقاي علي اكبر لاريجاني در سالن همايش بوده و در روز شنبه داوران ،قاريان و اساتيد سعادت ديدار با رهبري معظم را ژيدا كرده و از فرمايشات و رهنمود هاي ايشان بهره مي برند .

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.