سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گره‌های باز نشده به طلاق می‌رسد

به هم بله می‌گویند تا زندگی را با هزاران آرزو شروع کنند ولی تفاوت‌های آنها شروع به خودنمایی می‌کند و باعث آزار همدیگر می‌شود. همه آمال و آروزها را زیر پا می‌گذارند و به طلاق رو می‌برند.

پروانه عبدی، روانشناس عمومی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران گفت: اکثر زوجین بعد از رفتن زیر یک سقف تفاوت‌هایشان از جنبه‌های مختلف آشکار می‌شود. خط قرمز‌هایی برای هم در افکار خود می‌سازند و هر کدام دیگری را متهم نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: انتخاب نادرست و ناآگاهانه یکی از دلایل طلاق است دوستی‌های خیابانی و دانشگاهی که بدون در نظر داشتن فاصله طبقاتی و فرهنگی خانواده‌ها اتفاق می‌افتد. دوستی‌ها و روابطی که به مسائل جنسی ناآگاهانه منجر می‌شود.

عبدی افزود: بیشترین صدمات طلاق از جمله آسیب‌های اجتماعی و روانی به فرزندان خانواده بر می گردد.

این روانشناس در ادامه گفت: اگر مشاوره قبل از ازدواج صورت گیرد، تفاوت‌های فرهنگی، مالی و اجتماعی زوجین مشخص و انتخاب آنها آگاهانه و منطقی خواهد بود.

اسماعیل حضرتی وکیل پایه یک دادگستری نیز درباره این موضوع در گفت‌و‌گو با  خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگارانگفت: امروزه بیشتر زوج‌هایی که برای طلاق رجوع می‌کنند به دلیل تنوع طلبی و توقعات بیش از حدشان از زندگی است، با برآورده نشدن نیازهایشان از یک طرف یا دو طرف کار به طلاق می رسد.

وی اضافه کرد: اگر حس دست نیافتن به حقوق و خواسته‌های مالی به زن دست دهد از روی اعتبار مهریه دادخواست طلاق می‌دهد که مشکلات بعدی را در پی دارد.

این وکیل دادگستری تاکید کرد: اگر زوج‌ها از همه لحاظ همدیگر را درک کنند و به هم فرصت جبران اشتباهات را بدهند و با کمک هم زندگی را بر پایه خوبی و خوشبختی بسازند طلاق گمنام می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: گره ، طلاق ، عبدی ، روانشناس ، زوجین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.