سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پکن از متهم شدن شش چينی به جاسوسی اقتصادی در آمريکا ابراز نگرانی کرد

چین از اقدام دستگاه قضایی آمریکا به متهم کردن شش چینی از جمله چند استاد دانشگاه به جاسوسی اقتصادی و سرقت اسرار تجاری، عمیقا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "هونگ لی،" سخنگوی وزارت امور خارجه چین درخصوص اقدام دستگاه قضایی آمریکا به متهم کردن شش چینی به جاسوسی اقتصادی و سرقت اسرار تجاری اعلام کرد: چین از این ماجرا که ما جزئیات آن را بررسی می‌کنیم، عمیقا نگران است. دولت چین احترام زیادی برای حقوق و منافع شهروندان چینی در مبادلات دو جانبه قائل است.

وی به این پرسش که آیا متهم شدن این شهروندان چینی در آمریکا می تواند برای مبادلات تجاری چین و آمریکا پیامدهایی داشته باشد، پاسخی نداد.

براساس کیفرخواستی که وزارت دادگستری آمریکا سه‌شنبه منتشر کرد، این شش تن از جمله سه دانشگاهی در چین به سرقت  فناوری های شرکت "آواگو" تکنولوژی و  "اسکای ورکس سولوشنز" دو شرکت آمریکایی تولید کننده اجسام نیمه هادی متهم شدند.

"زانگ هائو" یکی از این استادان دانشگاه شنبه در هنگام ورود به آمریکا در فرودگاه لس آنجلس دستگیر شد و دوشنبه پس از نخستین حضور در برابر یک قاضی در کالیفرنیا راهی زندان شد.

بنابر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، پنج فرد دیگر که حکم بازداشت بین المللی علیه آنان صادر شده است همچنان در چین هستند.

‌جف راتکه، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران گفت : این ماجرا ثابت می‌کند آمریکا تا چند حد به محافظت در برابر سرقت اسرار تجاری شرکت های آمریکایی و اطلاعات هرچند اندک متعهد است.

وی تاکید کرد: جاسوسی اقتصادی چیزی است که آن را بسیار جدی می گیریم.

هدف از این توطئه که به سال 2006 باز می گردد، سرقت اسرار تجاری "آواگو" مستقر در کالیفرنیا ( غرب آمریکا ) و" اسکای ورکس" در ماساچوست در شمال شرقی آمریکا به ویژه در فناوری های موسوم به «اف بی ای آر» است که در تلفن های همراه برای فیلتر کردن سیگنال ها و افزایش کارایی آنان کاربرد دارد.



انتهای پیام/

برچسب ها: بین الملل ، چین ، سرقت ، جاسوسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.