سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش عملکرد بازار سرمایه در هفته آخر اردیبهشت 94

گرچه بورس تهران در هفته‌های گذشته شاهد انتشار اخبار مثبتی همچون دستور به بانک‌ها برای حمایت از بازار یا افزایش دامنه مجاز نوسان روزانه بورسی از 4 درصد به 5 درصد بوده، اما بورس بدون توجه به این اخبار به مسیر نزولی خود ادامه داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،در اولین روز معاملاتی این هفته شاخص کل با (66.33) واحد کاهش نسبت به روز قبل به63.465 واحد رسيد. بيشترين تاثير مثبت بر شاخص را نماد پارسان و بیشترین تاثیر منفی را نماد مبین بر جای گذاشتند.

وی ادامه داد: شاخص فرابورس  نیز با (11.9) واحد کاهش به 726 واحد رسید که مارون بیشترین تاثير منفی را بر ايفكس بر جاي گذاشت.در کل جوی متعادل و منفی بر بازار حاکم بود و فشار عرضه روزی قرمز را برای بیشتر گروه ها رقم زد.

همچنین پالایشی ها و کاشی و سرامیک تنها گروه های با جو مثبت بودند. فشار فروش در نمادهای بانکی بالا بود و وپست به صف فروش رسید و وسینا در آستانه منفی معامله شد ، وبصادر که پرحجم معامله شده بود در دقایق پایانی بازار در درصدهای مثبت معامله شد.

علاوه بر این،خودرویی ها نیز جوی منفی داشتند و خپارس و خزامیا و خکاوه به صف فروش رسیدند و خزر و خریخت به صف خرید رسیدند. پالایشی ها روزی پرنوسان را پشت سرگذاشتند و صف های خرید ابتدای صبح آن ها عرضه شد و شراز تنها سهمی بود که صف خرید ماند. 

شایان ذکر است،گروه ساختمانی با خبر موافقت بانک مرکزی با افزایش وام مسکن معاملات مثبتی را دنبال کردند، وساخت و ثنوسا در بین نمادهای پرتقاضای بازار بودند.

اکثر نمادها همچون ثتران، ثباغ، ثفارس و ثاباد صف خرید شدند.اما در اواخر هفته شاهد رشد شاخص و قیمتها بودیم در گروه خودرو و ساخت قطعات، تقریبا تمامی نمادها معاملات مثبتی داشتند، در گروه نفتی و پالایشی، فشار عرضه روز های گذشته وجود نداشت،در این گروه شاهد نوسان مثبت در نمادونفت بودیم.

گفتنی است،در گروه بانکی شاهد معاملات مثبتی در اکثر نمادها بودیم بطوریکه نماد وگردش  با صف خرید بسته شد بانک صادرات بیشترین حجم معامله را در این گروه از آن خود کرد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: فرابورس ، ارزش ، سهم ، بازار ، سرمایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.