سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیخیانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

مجمع عمومی عادی خانه احزاب با فاصله چند روزه از مجمع عمومی فوق‌العاده برگزار می شود

عضو کمیته اجرایی خانه احزاب از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده با حضور همه خبرنگاران خبر داد و گفت: این احتمال وجود دارد تا مجمع عمومی عادی با فاصله چند روزه از مجمع عمومی فوق‌العاده تشکیل شود.

امرالله شیخیانی عضو کمیته اجرایی خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران با اشاره به بازگشایی خانه احزاب گفت: خانه احزاب در دولت گذشته به دو دلیل تعطیل شد؛یکی از این دلایل، اعتقاد نداشتن دولت نهم و دهم به کار حزبی و دلیل دوم،  وجود اختلافات داخلی در شورای مرکزی خانه احزب بود.

وی در ادامه افزود: اختلاف‌ داخلی شورای مرکزی خانه احزاب به این دلیل بود که دو جریان اصول‌گرا و اصلاح‌طلب تلاش داشتند تا کرسی های بیشتری از شورای مرکزی را در اختیار بگیرند به همین دلیل در هر دوره که جریانی تعداد کرسی‌های بیشتری را در اختیار جریان رقیب می دید، ابراز ناراحتی و به تبع آن اختلافات بروز پیدا می‌کرد. 

عضو سابق شورای مرکزی خانه احزاب با اشاره به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده که قرار است فردا (پنجشنبه 31 اردیبهشت) در وزارت کشور برگزار شود، عنوان کرد: مهمترین دستور مجمع عمومی فوق‌العاده، مشخص شدن تعداد اعضای شورای مرکزی خانه احزاب است.

شیخیانی اضافه کرد: کمیته اجرایی خانه احزاب بر اساس نشست‌هایی که داشته، پیشنهاد ساز و کار 7+7+7 را داده است؛ یعنی هفت نفر از اصلاح‌طلبان، هفت نفر از اصول‌گرایان و هفت نفر از مستقلین یا میانه‌ها انتخاب شوند. 

دبیر اول سابق خانه احزاب بیان کرد: در دنیا سه گرایش چپ، راست و میانه وجود دارد و این سه گرایش در کشور ما به عنوان اصول‌گرایان، اصلاح‌طلبان و مستقلین یا سایر شناخته می‌شوند، بر همین اساس کمیته اجرایی اعتقاد دارد هریک از جریان‌های ذکر شده باید سهم مساوی در شورای مرکزی خانه احزاب داشته باشد. 

دبیر کل حزب مردم اضافه کرد: مجمع عمومی فوق‌العاده فردا با حضور همه خبرنگاران برگزار می‌شود و بنده آمادگی پاسخگویی به ابهامات خبرنگاران را دارم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجمع عمومی عادی بعد از مجمع عمومی فوق‌العاده تشکیل می‌شود؛ اما این احتمال وجود دارد که در مجمع عمومی فو‌ق‌العاده تصویب شود تا مجمع عمومی عادی چند روز بعد تشکیل شده و شورای مرکزی فردا تعیین نشود. 

انتهای پیام/  
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.